Szűk két éve jelent meg a piacon a Toyota bZ4X, így semmi nem indokolna egy teljes körű modellfrissítést. Az eddigi tapasztalatok alapján azonban a mérnökök azonosítottak néhány hiányosságot, amelyeket most, a 2024-es modellévre orvosolnak.

Megváltoztatták például a nagyfeszültségű hajtóakkumulátor fűtőrendszerét, így hideg időben lerövidíthető a gyorstöltés időtartama. Ennek érdekében új vizes hőcserélő rendszert, valamint hőszabályozó szelepet építettek be a fűtőkörbe. A cél a szabványos 10-80%-os töltési ciklus lerövidítése, elsősorban fagypont alatti külső hőmérsékleten.

Ilyenkor nem csak az akku, de az utasok sem érzik jól magukat. Ezért az autót új hősugárzóval szerelték fel, amely a kormánykerék és a műszerfal alatti területeket fűti fel gyorsan, javítva az utasok hőérzetét. A fűtőberendezés a legmagasabb felszereltségi szinten szériatartozék lesz.

Fázós autósoknak kedvez a láthatatlan modellfrissítés 1

Felszereltségi szinttől függően a holttérfigyelő radar mostantól azt is észleli, ha hátulról olyan nagy sebességgel érkezik egy jármű, ami ütközéssel fenyeget: ilyenkor a vezérlés aktiválja a vészvillogót, hogy felhívja a hátulról közeledő jármű vezetőjének figyelmét a veszélyre.

A legmagasabb felszereltségű bZ4X modellek újdonsága a digitális kulcs, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználó kulcs nélkül, Android vagy Apple okostelefonja segítségével nyissa és indítsa be a járművet. A kulcs öt további személlyel osztható meg, így könnyen átengedhetjük a vezetést barátainknak, családtagjainknak – vagy a szerelőnek.

A frissítések 2024 során jelennek meg az Európában forgalmazott Toyota bZ4X modellekben.

A modellfrissítés során a bZ4X megjelenése egyáltalán nem változik, ezért a Toyota 2022-es fotókkal illusztrálta a hírt; így teszünk mi is.