Megkapta az Egyesült Államok közlekedési hatóságától a típusbizonyítványt (FMVSS) az REE által fejlesztett P7-C típusú jármű. Mindez lehetővé teszi, hogy megkezdődhessen az első példányok leszállítása az üzemeltetők részére az USA-ban.

A könnyű teherbírású teherautó egy izraeli startup fejlesztése és számos, valóban innovatív megoldást vonultat fel. Egyik legfontosabb ismertetőjegye, hogy olyan platformra épül, amiben nincs tengely, nincsenek elektromos motorok vagy kormányrudak.

Mivel teljesen elektromos, így az alváz nagy részét az akkumulátorok teszik ki. A fent említett főegységek helyett a jármű mozgatásáról négy darab úgynevezett „sarokmodul” gondoskodik, amelyek magukban foglalják a kerekeket, a villanymotorokat, a felfüggesztést, az erőátvitelt, a hűtést, a fékeket, valamint a vezérlést. Ennek köszönhetően egyes alkatrészek cseréje legalább olyan gyorsan elvégezhető, mint egy gumiabroncscsere. Legalábbis ezt ígéri a gyártó.

Ígéretes teherautó, de van egy szépséghibája 1

A kormánykerék egy központi vezérlőmodulhoz csatlakozik, ami működés közben folyamatos kommunikációt folytat a kerékmodulokkal függően attól, hogyan forgatja a sofőr a kormányt vezetést közben. Ráadásul a hagyományos teherautókkal szemben a P7-C esetében mind a négy kerék kormányzott. Az összkerékhajtás révén pedig kevésbé valószínű, hogy a teherautó elakadna valahol. További előnye még a kialakításnak, hogy jobb- vagy balkormányos verzióban, de akár középre helyezett vezetőállással is legyártható lenne.

 

Az újdonság 4,9 méter hosszú és 7,25 tonnás össztömeggel rendelkezik. Körülbelül 3 tonnányi áru szállítható benne. Hajtásrendszerének teljesítménye összesen 400 kW, ami körülbelül 536 lóerős teljesítménynek felel meg. Platformját úgy tervezték meg, hogy később alkalmas legyen az önvezetésre is. Egyetlen szépséghibája, hogy egyelőre kicsi, mindössze 150 kilométeres hatótávval rendelkezik.