Keddtől rendelhető a Mercedes-Benz elektromos haszonjárműve, az eSprinter megújult változata. Az újdonság kétféle karosszéria változatban (furgon és platós) és hosszúságban, háromféle akkumulátor kapacitással lesz elérhető. Az elektromos furgonra vágyók első körben az 56 kWh, valamint a 113 kWh kapacitású variánsokra csaphatnak le, a 81 kWh-os kapacitású várhatóan később érkezik.

Amennyiben a legnagyobbat választja valaki, akkor 440 kilométeres hatótávra tehet szert. Az, hogy a eSprinter ennyit tud, tulajdonképpen nyílt titok volt azóta, hogy a márka bejelentette, hogy sikerült 475 kilométert megtenni egyetlenegy feltöltéssel az akkor még kísérleti változattal, 2022-ben. Az eredményt ráadásul a TÜV Süd szakemberei is hitelesítették, tehát nem valamiféle hókuszpókuszról volt szó. A szériagyártásra szánt változatnál megadott legnagyobb hatótáv természetesen már a WLTP-szabvány szerint értendő. A vállalat sajtóanyaga azonban kiemeli, hogy akár 530 kilométeres hatótáv is elérhető vele kizárólag városi használat esetén (WLTP City).

Nagyobb hatótávot kínál az új eSprinter 1

Az új, hátsókerék-hajtású eSprinter maximum 4,25 tonnás össztömegben, két tonnás vontatási kapacitással és legfeljebb 14 köbméteres raktérrel készülhet. A lítium-vasfoszfát kémiájú akksik ugyanúgy a raktér padlója alá kerülnek, ahogyan eddig. A német gyártó AC és DC-töltést egyaránt kínál hozzájuk. A fedélzeti töltő maximális teljesítménye pedig elérheti a 115 kW-ot.

Mennyi idő alatt tölthető fel ily módon az eSprinter? A sajtóközlemény szerint az 56 kWh kapacitású akkumulátor-csomag esetén 28, a 113 kWh kapacitásúnál pedig 42 perc alatt tölthető fel az energiatároló csomag a 115 kW-os DC-töltővel. A mindössze 11 kW teljesítményű AC-töltővel ez a művelet jóval több időbe kerülhet, ugyanis legrosszabb esetben 11 órát kell várni a töltésre akkor, ha valakinek a legnagyobb kapacitású akkumulátor-csomaggal ellátott eSprinterrel van dolga.

A Mercedes Me alkalmazáson keresztül az eSprinter-t használó sofőrök mintegy 600 ezer elektromos töltőállomáshoz férhetnek hozzá Európa-szerte, ideértve a nagy teljesítményű IONITY-töltőpontokat is.Bármelyik változatra is essen a választás, az eSprinter immáron kétféle – 100 kW és 150 kW – teljesítményű állandó mágneses szinkron motorral érhető el. (A 2020-as példányok még 85 kW-os villanymotorral gördültek le a gyártósorról).

Nagyobb hatótávot kínál az új eSprinter 2

Nagyobb hatótávot kínál az új eSprinter 3

Érdekesség, hogy mostantól az alapfelszereltség részét képezi az eSprinter esetében a 26 centiméter átmérőjű digitális kijelző, a fedélzeti MBUX multimedia rendszer kezelésére. Az eSprinter tehát nemcsak a hatótáv, hanem a fedélzeti komfort terén is többet kínál.