Első ránézésre civil felhasználású traktoroknak tűnnek a Steyr újdonságai, de valójában olyan tulajdonságokkal vannak felvértezve, amelyek lehetővé teszik, hogy akár katonai célra is használják őket.

Mindkét példány a Terrus CVT széria tagja, ám a teljesítmény terén van egy árnyalatnyi különbség köztük. Az egyik, hogy a 6300-ast 313 lóerős dízelmotorral, míg a 6340-est 340 lóerős erőforrással szerelték. Előbbi pedig alapból páncélozott fülkével készül, amit az osztrák Achleitner Fahrzeugbau fejlesztett ki és gyárt a modellhez. Ez a kabin ugyanakkor a 6340-eshez is elérhető.

Katonai célokra készítették fel ezeket a traktorokat 1

A Steyr szerint a páncélozott fülke nemcsak a különféle hadseregek, hanem a katasztrófavédelmi egységek igényeit is ki tudja elégíteni. Az osztrák nemzeti hadsereg számára már szállítottak ilyen kabinokat. A tesztek azt mutatták, hogy ezek a páncélozott kabinok megfelelnek a NATO Stanag 4569, 3-as szintű védelmi szabványainak. Ez azt jelenti, hogy képesek ellenállni 7,62×51 mm-es golyónak, 60 méteres távolságból érkező 155 mm-es tüzérségi lövedéknek, valamint egy 8 kilogrammos páncéltörő TNT-vel töltött páncéltörő rakétának.

Innen nézve már érthető, hogy miért nem mezei farmereknek demonstrálták ezeket a traktorokat az utóbbi időben. A Styer szerint ugyanis több NATO-hadtest is érdeklődést mutat ezek után a speciális traktorok után.

Katonai célokra készítették fel ezeket a traktorokat 2

Kétség nem fér hozzá, hogy technikailag is magas színvonalat képviselnek, hiszen a Terrus CVT 6300-as digitális műszeregységgel, automata hidraulikus kormányzás-előkészítéssel és terhelés alatt kapcsolható összkerékhajtással rendelkezik. Maximális sebessége pedig eléri az 56 km/órát. A Terrus CVT 6340 pedig a valaha gyártott legnagyobb és legerősebb traktornak számít. Ez úgynevezett S-Brake fékrendszerrel készül, ami lehetővé teszi, hogy a traktor vezetése mindig biztonságos legyen. Ez ugyanis megakadályozza, hogy a vontatott pótkocsi megtolja a traktort abban az esetben, ha csak motorfékkel és a hajtómű segítségével lassít a szerelvény.