Érdekes irányba fejlesztette full hibrid modellváltozatát a 2024-es modellfrissítés során a Ford Kuga: a benzin-elektromos hajtáslánc a korábbi 190 helyett csak 180 (összkerékhajtással 183) lóerős mostantól. Ez visszalépésnek hangzik egészen addig, amíg meg nem ismerjük a teljes képet.

Helyetted óvatos az új Ford 1

Míg az elsőkerék-hajtású variánsnál sem a menetdinamika, sem a vontatható tömeg nem változott, az összkerekes hibrid Kuga jóval dinamikusabban gyorsul 0-100 km/órára, ráadásul 600 kilóval többet vontathat, mint eddig – akárcsak a plug-in hibrid variáns. Ez utóbbi gyorsulása szintén jelentősen javult, ami nem meglepő annak fényében, hogy a rendszerteljesítmény is emelkedett. A szabványos üzemanyag-fogyasztás a hibridek esetében minimálisan emelkedett, a PHEV-nél ellenben hajszállal javult. Az 1,5 literes benzinmotor paraméterei is változtak valamelyest.

Helyetted óvatos az új Ford 37

    2.5 hibrid FWD 2024 (2023) 2.5 hibrid AWD 2024 (2023) 2.5 PHEV FWD 2024 (2023) 1.5 EcoBoost FWD 2024 (2023)
Rendszerteljesítmény LE 180 (190) 183 (190) 243 (225) 150 (150)
Végsebesség km/óra 196 (196) 196 (196) 200 (200) 195 (195)
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 9,1 (9,1) 8,3 (9,5) 7,3 (9,2) 9,5 (9,7)
Legnagyobb vontatható tömeg, fékezett kg 1600 (1600) 2100 (1500) 2100 (1500) 1730 (1800)
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (min.-max., WLTP) l/100 km 5,3-6,2 (5,4-5,8) 5,7-6,4 (5,7-5,9) 0,9-1,2 (1,0-1,3) 6,3-7,2 (6,6-6,8)

Helyetted óvatos az új Ford 38

Az utastérben azonnal feltűnő változás, hogy a korábbi 8 helyett 13,2 colos képátlójú a központi érintőképernyő. Ezen ráadásul a SYNC infotainment-rendszer 4. generációja fut (eddig SYNC 3), amely az 5G mobil-adatforgalom támogatásának köszönhetően az online konnektivitás új szintjét kínálja, felhőalapú navigációval, vezeték nélküli okostelefon-integrációval, előre telepített Alexa hangvezérelt asszisztenssel.

Hogy az ügyfelek kiaknázhassák a nagyobb vontatható tömeg előnyeit, egyrészt a Sync 4 feldob egy ellenőrző listát, hogy minden óvintézkedést megtegyünk, másrészt a navigációs rendszer képes úgy megtervezni az útvonalat, hogy abban ne legyenek szűk fordulók, kis szabad magasságú aluljárók és egyéb hátráltató tényezők.

Helyetted óvatos az új Ford 39

Új generációs adaptív tempomat kerül a 2024-es Kugába, amely kanyarok és kereszteződések előtt, valamint a forgalmat észlelve magától fékez, a manőverezést pedig felülnézeti képet adó 360 fokos kamerarendszer segíti. A keréktárcsák kínálata mostantól 17-20 helyett 17-21 colig terjed.

Újdonság továbbá az emelt hasmagasságú, robusztus stílusjegyekkel megbolondított Active kivitel.

Helyetted óvatos az új Ford 40

A Ford még január folyamán megkezdi a 2024-es modellévi Kuga értékesítését.