Érdekes irányba fejlesztette full hibrid modellváltozatát a 2024-es modellfrissítés során a Ford Kuga: a benzin-elektromos hajtáslánc a korábbi 190 helyett csak 180 (összkerékhajtással 183) lóerős mostantól. Ez visszalépésnek hangzik egészen addig, amíg meg nem ismerjük a teljes képet.
Míg az elsőkerék-hajtású variánsnál sem a menetdinamika, sem a vontatható tömeg nem változott, az összkerekes hibrid Kuga jóval dinamikusabban gyorsul 0-100 km/órára, ráadásul 600 kilóval többet vontathat, mint eddig – akárcsak a plug-in hibrid variáns. Ez utóbbi gyorsulása szintén jelentősen javult, ami nem meglepő annak fényében, hogy a rendszerteljesítmény is emelkedett. A szabványos üzemanyag-fogyasztás a hibridek esetében minimálisan emelkedett, a PHEV-nél ellenben hajszállal javult. Az 1,5 literes benzinmotor paraméterei is változtak valamelyest.
2.5 hibrid FWD 2024 (2023) | 2.5 hibrid AWD 2024 (2023) | 2.5 PHEV FWD 2024 (2023) | 1.5 EcoBoost FWD 2024 (2023) | ||
Rendszerteljesítmény | LE | 180 (190) | 183 (190) | 243 (225) | 150 (150) |
Végsebesség | km/óra | 196 (196) | 196 (196) | 200 (200) | 195 (195) |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 9,1 (9,1) | 8,3 (9,5) | 7,3 (9,2) | 9,5 (9,7) |
Legnagyobb vontatható tömeg, fékezett | kg | 1600 (1600) | 2100 (1500) | 2100 (1500) | 1730 (1800) |
Átlagos üzemanyag-fogyasztás (min.-max., WLTP) | l/100 km | 5,3-6,2 (5,4-5,8) | 5,7-6,4 (5,7-5,9) | 0,9-1,2 (1,0-1,3) | 6,3-7,2 (6,6-6,8) |
Az utastérben azonnal feltűnő változás, hogy a korábbi 8 helyett 13,2 colos képátlójú a központi érintőképernyő. Ezen ráadásul a SYNC infotainment-rendszer 4. generációja fut (eddig SYNC 3), amely az 5G mobil-adatforgalom támogatásának köszönhetően az online konnektivitás új szintjét kínálja, felhőalapú navigációval, vezeték nélküli okostelefon-integrációval, előre telepített Alexa hangvezérelt asszisztenssel.
Hogy az ügyfelek kiaknázhassák a nagyobb vontatható tömeg előnyeit, egyrészt a Sync 4 feldob egy ellenőrző listát, hogy minden óvintézkedést megtegyünk, másrészt a navigációs rendszer képes úgy megtervezni az útvonalat, hogy abban ne legyenek szűk fordulók, kis szabad magasságú aluljárók és egyéb hátráltató tényezők.
Új generációs adaptív tempomat kerül a 2024-es Kugába, amely kanyarok és kereszteződések előtt, valamint a forgalmat észlelve magától fékez, a manőverezést pedig felülnézeti képet adó 360 fokos kamerarendszer segíti. A keréktárcsák kínálata mostantól 17-20 helyett 17-21 colig terjed.
Újdonság továbbá az emelt hasmagasságú, robusztus stílusjegyekkel megbolondított Active kivitel.
A Ford még január folyamán megkezdi a 2024-es modellévi Kuga értékesítését.