A fotókon egy 1,4 literes Ford Focus blokkja látható, és az, ahogy a hajtókar átmegy böllérbe. A fotókat olvasónktól kaptuk, és valóban nem szép látvány.
„Egy barátom autószerelő, és ezt nála fényképeztem. Egy nagyobb eső után megállt a víz egy mélyedésben az úton, az autósok pedig ugyanúgy mentek, szinte ablakig érő vízben, mintha ez normális lenne. Ez lett az egyik eredménye. A főtengely megállt, mert betámasztott a törött hajtókar.”
A jelenség az úgynevezett folyadékütés, más néven hidraulikus sokk.
De miért tört el a hajtókar? Azért, mert víz került a hengerbe, ahová nagyon nem kellett volna neki. A víz ugyanis nemhogy elégni nem fog, a dugattyú sem tudja összenyomni (a levegővel ellentétben), így leáll a motor, a benne rekedő mozgási energiáktól pedig görbül és/vagy törik a hajtókar, szerencsétlenebb esetben gyönyörű lukat üt a blokk oldalán. Ahogy ezt a fotók is bizonyítják.
Mi ebből a tanulság? Ne hajts ész nélkül mély vízbe, legalábbis ne olyan mélybe, hogy a szívóoldal víz alá kerüljön, mert simán így járhatsz, és annak mindig sírás a vége. Ezért van egyébként, hogy az off-road terepjárókon „kéményeket” látunk, na ők ott szívják be a levegőt, pont azért, hogy levegő kerüljön a motorba, ne H2O.