A kerékpáros közlekedés központjában, a két keréken guruló Hollandiában számos olyan belterületi út található, amelyeket ránézésre kifejezetten autókra terveztek. Igazi vidéki mellékutak, kellően szélesek, elbírják a kocsikat, de mégis a helyi döntéshozók inkább a kerékpároknak adnak előnyt. Ezek tehát egyfajta kerékpáros sztrádák, kényelmes, kellemes környezetet adnak a tekeréshez. Felismerhetőek a vörösre festett útburkolatról és a kihelyezett figyelmeztető táblákról, amelyek az autósoknak szólnak.
(„fietsstraat – auto te gast”, azaz „kerékpárút – az autó vendég”) Az ilyen kerékpáros utak általában lakóövezeten vagy bevásárlóutcán haladnak keresztül, ahol többnyire 20 km/h, illetve 30 km/h sebességkorlátozást is elrendelnek.
Ezeket az utakat alapvetően a kerékpárosok részére alakították ki, ők élveznek itt elsőbbséget (egymás mellett két kerékpáros is haladhat jogszerűen a jobbra tartási kötelezettség megtartása mellett, és a teljes útszélességet használhatják), ugyanakkor a gépjárművek forgalmát sem tiltották meg. Az ilyen módon kialakított utak már korábban is alacsony forgalmú, javarészt kerékpárosok által használt szakaszok voltak, ezzel inkább csak adtak még egy hivatalos lökést az átalakulásnak.
Az esetleges egyéb korlátozásokat külön jelzőtáblákkal jelzik (pl. tehergépjárművel behajtani tilos stb.). A tapasztalatok szerint a kialakítás az autósok jelentős részét elriasztja attól, hogy ezeket az utakat használja és inkább másfelé veszik az irányt. Mindezek következtében az érintett utcák csendesebbé, „zöldebbé” és élhetőbbé váltak, továbbá arra ösztönzik az ott lakókat és az ott áthaladókat, hogy közlekedésükhöz kerékpárt használjanak.