A hajtáslánchoz nem nyúltak: ezzel kezdi az egyedi brutál-pickup ismertetését a Ford motorsport-részlege, a Ford Performance. Minden máshoz azonban igen, derül ki a továbbiakból.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 1

A Ford Performance régi partnerével, az RTR-rel építette meg az F-150 Lightning elektromos pickup alapjain nyugvó közúti és terepszörnyet. A lengéscsillapítókat hatalmas, állítható Fox egységekre cserélték. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul csatolt lengőkaros futómű egyedi fejlesztés, a rugóutak (elöl 279, hátul 330 mm) félelmetesek.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 91

Az igazán izgalmas azonban, ahogy ezzel a tartalékkal gazdálkodtak: a Ford F-150 Lightning Switchgear futóműve ugyanis kétféle üzemmódra is beállítható.

 Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 92

Ha közúton (na jó: versenypályán) használnák, elöl 178, hátul 127 mm a szabad hasmagasság – ez személyautóban sem számítana magasnak. Ha viszont terepre mennénk, megduplázható ez az érték: ilyenkor elöl 343, hátul 279 mm-re nő a szabad magasság. Ebből adódóan a tengelyek közötti tömegeloszlás is változik: aszfalton 50:50, terepen 49:51.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 93

Aszfaltra 20, terepre 18 colos abroncsot választott a Ford Motorsport a speciális kettő-az-egyben pickuphoz.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 94

A kiegészítők is eltérőek: ha sárba készülünk, a platóra szerelt állványon két pótkereket vihetünk magunkkal, az ütésektől küszöbvédő idom, első lökhárító és kartervédő lemez (mind acélból készült) oltalmaz, ha pedig ugratásokra vetemednénk, a lengőkarokat határoló hevederek tartják a helyükön.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 95

A hátsó kerekek megcsúsztatására szolgál a hatalmas kézifékkar

Aszfalton szénszálas kompozitból készített idomok – első lökhárító, oldalsó küszöbtoldat, és platófedél – teszik teljessé a csomagot. A kerékdobok mindkét esetben karbon elemek, a szélesített idomokba a kerékdobokon belüli nyomást kiegyenlítő légfüggönyt integráltak.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 96

Az ihletadó Ford F-150 RTR Ultimate Fun-Haver koncepciójármű 2016-ból

Az utastérben öt darab Recaro kagylóülést találunk, hatpontos biztonsági övekkel felszerelve.

Ahogy a bevezetőben említettük, a hajtáslánc szériakivitelű maradt: ez 580 lóerős rendszerteljesítményt és a 131 kWh kapacitású akkucsomagot jelent.

Terepen és aszfalton is helyt áll ez a szörnyeteg 97

A gyári tuning-pickup gyártása valószínűtlen, pedig borítékolható volna a sikere.

a videó a hirdetés után indul