A hazánkban buszgyárat működtető és hamarosan autógyárat építő kínai autógyártó, a BYD felpörgette a terjeszkedést, aminek jól látható jele egy óriási, új óceánjáró teherhajó. Az új energiákkal hajtott járművek (NEV) és akkumulátorok globális gyártója elindította első útjára a márka Explorer No.1 nevű autószállító ro-ro hajóját.
A ro-ro elnevezés az angol “roll on” és “roll off” kifejezésből származik, és arra utal, hogy az autók önerőből gurulnak fel a hajóra, és úgy is gurulnak le róla. A hajót január 10-én bocsátották vízre Yantai kikötőjében, a kínai Shandong tartományban, majd el is indult első útjára Xiaomóból, Shenzhenből.
Az Explorer No.1 jelentősen kibővíti majd a márka szállítási kapacitásait, a 199.9 méter hosszú, 38 méter széles és összesen 7000 jármű szállítására alkalmas teherhajó a lehető legfenntarthatóbb: hajtáslánca kettős üzemű, LNG-vel (cseppfolyós földgázzal) éppúgy működtethető, mint hagyományos üzemanyagokkal. Egy feltöltéssel jó 30 000 kilométert képes megtenni tengeren, így nem kell minden sarki kikötőben megállni tankolni.
A következő két évben további hét hasonló hajó érkezik majd a BYD flottájába, immár a vállalat akkumulátortechnikáinak és generátorainak felhasználásával, hiszen a márka a tengeri fuvarozás tisztábbá, környezetbarátabbá tételének is elkötelezett híve.
Ha ismerkednél a BYD modelljeivel a Vezess alábbi cikkeiből többet is megtudhatsz a Magyarországra érkező modellekről: