Kína járműexportja tavaly az előző évihez képest 57,9 százalékkal 4,91 millióra emelkedett – jelentette be pénteken sajtótájékoztatón Hszin Kuopin ipari és információs technológiai miniszterhelyettes az MTI beszámolója szerint.
A miniszterhelyettes kiemelte, hogy ezen belül az alternatív hajtású járműveket magában foglaló „új energia” (NEV) járműkategória exportja 77,6 százalékkal emelkedett 1,2 millióra.
Felmerülhet a kérdés: hová került ez a közel 5 millió külföldre szánt kínai jármű, főként autó 2023-ban? Az ország legfontosabb autóipari exportpiacai Nyugat- és Dél-Európa, különösen Belgium, Spanyolország és az Egyesült Királyság, valamint Délkelet-Ázsia, ezen belül is Thaiföld – mondta a Kínai Személyautó Szövetség főtitkára.
Korábban publikált iparági adatok alapján Kínában mind az autógyártás, mind az értékesítés volumene meghaladta tavaly a 30 milliót. Kína már a 15. egymást követő évben a legnagyobb autógyártó és felvevő nemzeti piac a világon.
Iparági szervezetek prognózisai szerint a kínai autógyártás és piaci értékesítés egyaránt mintegy három százalékkal növekszik majd az idén, és meghaladja majd a 31 milliót – ezen belül a NEV járműkategória növekedése húsz százalékos lehet. Mindehhez persze „tökéletes” körülmények kellenek. Nem fér bele például chiphiány, mely még elő-előfordul, plusz a piaci versennyel is számolni kell – jelezte a miniszterhelyettes.
A téma magyarországi vonatkozásában itt olvashatsz részletesen: