Átgondoltan osztja be műszaki és kommunikációs erőforrásait márkái között a Stellantis-csoport. Miután a Peugeot bemutatta az új STLA Medium platformra épülő, idén érkező e-3008-ast, most előzetest kapunk a kompakt elektromos crossover nagy testvéréről is. Ezúttal azonban nem a Peugeot lép a reflektorfénybe, hanem az Opel, és nem e-5008 szerepel a címkén, hanem a Frontera név.
Olvasóink között bizonyára vannak, akik elég idősek ahhoz, hogy emlékezzenek az eredeti Fronterára, amely annak ellenére az Opel első szabadidőjárművének volt tekinthető, hogy nem ők fejlesztették, hanem az Isuzu, és aztán világszerte számtalan márka logójával forgalmazták, még Hondaként (Jazz, később Passport) is.
Európában mindkét generációját forgalmazták 1991-től egészen 2004-ig, amikor is átadta a stafétát az Antarának, az pedig 2017-ben az – immár PSA-val közösen fejlesztett – Grandland X-nek, hogy aztán most, 2024 második félévétől visszatérjen a gyökerekhez.
Az Opel tájékoztatása szerint nem csak a Grandland, de a kisebb, korábbi generációs technikát alkalmazó Crossland is megújul. A logika azt diktálja, hogy utóbbi vegye fel azt a szerepet, amit a Peugeot-nál az e-3008-ra osztanak, az Opel azonban egyelőre nem nyilatkozik ezekről a terveiről – csupán annyit lehet tudni, hogy mindkét modell esetében változik a név, és változik a modellkoncepció is.