Állítólag nem készül több benzinmotoros sportmodell a Cadillacnél, ezért jobban teszik az ügyfelek, ha megbecsülik a CT5-V szériát, amely az új modellévben is kétféle motorizációval szórakoztatja gazdáját. A pontos részleteket elolvashatod ide kattintva, mert a majd’ 5 méter hosszú modellpáros bevezetése óta nem változott a hajtáslánc, de a főbb paramétereket alább ismét leírjuk:

Nagyképű lett a legerősebb Cadillac 1

Az alapkivitelű CT5-V 3,0 literes, ikerturbós V6-osa 365 lóerős, maximális forgatónyomatéka 550 Nm. A váltó tízfokozatú automata, hátsókerék-hajtás helyett kérhetünk összkerékhajtást is. Alapfelszerelés a rajtautomatika, az elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró differenciálmű, és az adaptív lengéscsillapítás.

A CT5-V Blackwing motorja kompresszoros 6.2 V8-as monstrum 677 lóerővel, 893 Nm-rel. Csak a hátsó kerekek hajtottak, viszont a tízfokozatú automata opció: az alapértelmezett erőátvitel egy hatos kézi váltó! A Blackwing Brembo fékeket, line lock rajtautomatikát kapott (azaz a féken állva túlpörgetve melegíthetjük a hátsó kerekeket).

Nagyképű lett a legerősebb Cadillac 21

2025 CT5-V Blackwing

Ezek tehát maradtak, viszont új az orrkialakítás, módosultak a fényszórók, hátul négy trapéz alakú kipufogót találunk, animált fények köszöntik az érkező és távozó gazdát, valamint vadonatúj a kezelőfelület az utastérben.

A 2024-es vásárlóközönség számára alighanem ez utóbbi a legfontosabb újdonság: a korábbi két, különálló digitális kijelző, illetve érintőképernyő helyett most egyetlen hatalmas panel alatt kapunk 33 colos képátlójú megjelenítést.

Ezen keresztül elérhető a továbbfejlesztett telemetriai rendszer, amely helyben kielemzi a versenypályán mért adatokat, tippeket ad, hogy hol lehetne gyorsabb a pilóta, illetve a nap végén készít egy összegzést (jármű-konfiguráció, pályaadatok, legjobb mért kör), amit kiposztolhatunk a közösségi médiákba, ha olyan kedvünk van.

Nagyképű lett a legerősebb Cadillac 22

2025 CT5-V

Ha az utasülésbe oktatót ültetünk, a középkonzolon menet közben valós időben követheti nyomon az adatokat; néhány fő információ a head-up kijelzőn is megjeleníthető. A rendszer tárolja és kérésre megjeleníti korábbi pályanapjaink teljesítményét. Végezetül az egész telemetriai rendszer okostelefonos alkalmazásból is elérhető.

A nagyobb képernyőn egy külön alkalmazás szolgál a pillanatnyi motorteljesítmény, forgatónyomaték és töltőnyomás megjelenítésére – ezek az értékek grafikonon is megjeleníthetők –, de leolvashatjuk a gyorsulási erőket, az abroncsok hőmérsékletét, valamint a motor üzeminformációit is.

Ha épp nem versenypályán száguldunk, hasznos újdonság lehet a vezető éberségét figyelő funkció, vagy a beépített Google Asszisztens, Google térkép és Google Play Áruház, míg a klímavezérlő interfész animált, grafikus megjelenítése leginkább csak kötelezően modern látványelemnek hangzik.

Nagyképű lett a legerősebb Cadillac 23

2025 CT5-V Blackwing