Idén lett nagykorú a Budapest-Bamakó futam, ami indulása óta a világ legnagyobb amatőr raliversenye. Ami időközben annyira népszerű lett, hogy leautózandó távban, résztvevő versenyzőben már a Dakart is lenyomja. A verseny célja elsősorban a kaland, és felkészültségtől, pénztárcától függően választhatnak az indulók, hogy kőkeményen versenyezve tolják végig a bő 8000 kilométeres távot, vagy inkább csak egy offroad kiívásokkal teli terepes túrának fogják fel, esetleg mezei, utcai autóval, különösebb akadályok leküzdése nélkül autóznak el Sierra Leone fővárosába, Freetownba.

Persze többmilliós, agyonextrázott autóval is érheti meglepetés az indulókat, de a legnagyobb kaland mindig valami olyan autóval nekivágni az útnak, amivel az érdi emelkedő leküzdése sem életbiztosítás. Ott voltunk a rajtnál, és körbejártuk a Budaörsi repülőtér több száz autótól, indulótól és temérdek érdeklődőtől zsúfolt betonját.

Katt a gelériára a többi képért:

Te meddig jutnál ilyen állapotú autókkal? 2

Bár magyar őrületnek indult 18 évvel ezelőtt a flúgos futam, mára viszont a résztvevők több mint fele külföldről érkezik. Litvánok, románok, szerbek, éppúgy indulnak, mint lengyelek, németek, vagy franciák. Az indulóknak először Európán kell átvágtatniuk, hogy a tengeren átkelve eljussanak a marokkói Fez-be, ahol aztán elindul az afrikai szakasz, az igazi kalandokkal.

Ha lemaradtál a startról, akkor itt bepótolhatod az élményt: