Fokozatosan sajátított ki magának egy parkolóhelyet Budapesten egy, a VII. kerületben élő taxisofőr, hogy töltőpontot alakítson ki az elektromos autója számára – a saját kezű megoldásra A járda a gyalogosoké civil szervezet hívta fel a figyelmet, de a lavinát egy erről szóló Reddit-bejegyzés indította el.

A bejegyzés szerzője szerint néhány nappal ezelőtt a parkolóhelyet is átfestette zöldre, majd egy hamis táblát helyezett ki, ami kapubeállóra hivatkozva tiltotta a várakozást, egyetlen kivételtől eltekintve: ha valaki azért áll oda, hogy töltse az autóját. A Kia Nirót egy veszélyesen kivezetett dugaljon át csatlakoztatta az elektromos hálózathoz, pedig onnan öt méterre hivatalosan kijelölt elektromosautó-töltő is található.

A pofátlanság teteje: kisajátított magának egy parkolót a 7. kerületben élő taxis. Saját kezűleg zöldre festette a...

Közzétette: A járda a gyalogosoké – 2024. január 29., hétfő

Bár még 24 óra sem telt el azóta, hogy nyilvánosságra került, mit csinált a taxis, úgy tűnik, már a hivatalos szervek is léptek. Hétfő reggeli hozzászólások alapján azóta visszafestették fehérre a parkolóhelyet és a dugaljt is leszerelték a kapu mellől.

Nem ez az első eset, amikor az elektromos autók töltését leleményesen próbálják megoldani akár a hazai, akár a külföldi tulajdonosok; a bevásárlóközponti és az önkormányzati hálózatról lopott áram még a kifinomultabb megoldások közé sorolható. Korábban Budapest I. kerületében egy Porsche tulajdonosa egy, a második emeletről lelógatott hosszabbítóval oldotta meg a kérdést, a III. kerületben még az eső sem jelentett akadályt.

Pedig egy előírás alapján nyilvánvalóan szabálytalan így tölteni a villanyautókat, az ugyanis kimondja, hogy „elektromos berendezéseket közterületen csak az illetékes szakhatóság engedélyével lehet használni”. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb gyártó egyáltalán nem ajánlja a házi megoldásokat: amellett, hogy megtörhet a kábel, a nagyfokú áramerősség huzamosabb idő után rövidzárlatot eredményezhet.

Egy töltéssel akár 400 kilométer

A Kia Niro elektromos változatának korábbi generációját a Vezess is kipróbálhatta. A Niro EV-t 64 kWh-s akkumulátorral és 204 lóerős villanymotorral szerelték; egy töltéssel körülbelül 350-400 kilométert képes megtenni. 0-ról 100-ra 7,8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 167 km/óra.