Ugyan a Haas már most csütörtökön megkezdi a sort, a 2024-es Forma-1-es autóbemutatók február második és harmadik hetében sorjáznak majd, hogy aztán 21–23. között a tesztelésen ők és a nagyközönség is első, felületes képet kapjon az idei erőviszonyokról.
Persze a színfalak mögött most is teljes gőzzel zajlik a munka, a felkészülés, a versenyzők már a gyárakban konzultálnak a mérnökökkel, ismerkednek a szimulátoron az idei versenyautójukkal.
A tavaly az Aston Martinnal nagyokat villanó Fernando Alonso egy friss videóban beszélt arról, hogyan készülnek a csapatnál, valamint a február 12-én leleplezendő autó viselkedéséről is elejtett ezt-azt.
„A legfeltűnőbb változás [a tavalyi autóhoz képest] az, hogy a hatos kanyarban a felváltás után jön a jobbos hetes, ahol elég lomha a kormányzás, idő kell a forduláshoz” – utalt arra, hogy lesz még min dolgozni.
Az immár hivatalos névvel is rendelkező, „95%-ban új” Ferrarit mi február 13-án látjuk majd meg, Carlos Sainz viszont már vezette is a szimulátoron, ő a Motorsport Weeknek beszélt a kilátásokról, az eddigi – korlátozott – tapasztalatairól:
„Azt hiszem, meg kell várnunk a tesztelést, egyelőre nagyon nehéz megítélni, milyen az autó. A szimulátoron tényleg másképp viselkedik [mint a 2023-as], de amíg nem kerül bele 100 kiló benzin, nem fut használt gumikon, lehetetlen megmondani, hogyan is kezeli valójában az abroncsokat, hogyan alakul a versenytempó. Ezek csakis a bahreini teszten derülnek majd ki, addig viszont a szélcsatornára koncentrálunk, hogy azon a téren növeljük a teljesítményt.”
Az Aston Martin a remek szezonkezdettel összegyűjtött pontokra építve 2023-ban a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt – maga Alonso a 4. lett egyéniben –, míg a Ferrari a Mercedestől hajszállal elmaradva a 3. lett a csapatok között, a frissen hosszabbított Charles Leclerc pedig az 5., Sainz a 7. helyen zárt, a két pilótát mindössze 6 pont választotta el.