Bár korábban úgy tűnt, hogy az infláció és ennélfogva a költségvetés tehermentesítése miatt meghiúsul, döntöttek arról, hogy mégiscsak háromsávosra bővítik az M1-es autópálya Budapest és Bicske közötti szakaszát – írja a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) pénteki közleménye alapján az MTI.
A KTK a bővítés „koncessziós kivitelezési körbe kerüléséről” azt írja, azért szükségszerű a beruházás, mert az országos úthálózat egyik legfontosabb, jelentős kelet-nyugati tranzit- és személyforgalmat lebonyolító szakaszáról van szó. Emellett az M1-es autópálya közvetlenül kapcsolódik az M0-s körgyűrűhöz, így ezen halad keresztül a dél – az M6-os és az M5-ös autópálya –, valamint a kelet – az M4-es és az M3-as autópálya – felé irányuló tranzitforgalom, és ez kimerítette az útszakaszok teljesítőképességét.
A kivitelezés elhalasztása, elmaradása a Budapest felé tartó és azt elhagyó regionális, országos és nemzetközi forgalom állandó, súlyos akadályoztatását, ezzel együtt a baleseti statisztika jelentős romlását eredményezte volna
– indokolták a döntést.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, 2022 márciusában egyszer már kiírták a tendert az M1-es autópálya háromsávossá bővítésére a Budapest és Bicske közötti szakaszon. Kevesebb mint egy évvel később azonban 180 fokos fordulat állt be, és az orosz-ukrán háború után elszabaduló árakra hivatkozva lefújták a projektet.
Azt pedig a héten írta meg a Vezess, hogy az M0-s autóúton is folytatódnak a munkálatok: az elkövetkező időszakban három csomópont fog megújulni.