A régi autósújságokban igazi kincsekre lehet bukkanni. Az én polcomon is van jó adag járművekkel foglalkozó újság a 70-es, 80-as évekből, de a következő találat még ennél is régebbi.
Az alábbi illusztráció az 1950-ben megjelent Autó-Motor 2. számában jelent meg, amelyet egy hazai baleset-megelőzési portál szúrt ki.
Igen, jól olvastad, azt tanácsolja az illusztráció, hogy fatéglákkal emeljük meg a komplett ülést, ha túl alacsonynak ítéljük meg, ugyanis az ötvenes években viszonylag ritka volt a gyári ülésmagasság-állítás az autókban. És ehhez részletes leírás is volt:
„Négy megfelelő vastagságú fatéglát készíttetni és azokat az ábrán látható módon elhelyezni az üléstalpazat alatt. Az csak természetes, hogy ilyenkor a rendesnél hosszabb rögzítő-csavarokat kell alkalmazni. Hogy a fa-alátétek milyen vastagok legyenek, azt a vezető, illetve a kormánykerék magassága szabja meg. Legjobb vastagabb fatéglákat készíttetni, és ha azok túl magasak, néhány gyaluhúzással elvégezhetjük a pontos méretezést.”
Kell külön ecsetelni, hogy miért roppant veszélyes négy fakockán ülni az autóba? Egy Skoda Tudor is simán vitte akkoriban a 100 km/órát, és a legutolsó dolog, amit szerettünk volna, hogy fatéglákkal megemelt üléseken kapjunk telibe egy villanyoszlopot.
Ha pedig már az ülésekről van szó, fel kell tennünk a kérdést: lehet, hogy eddig rosszul ültél az autóban?
Sokan szinte fekszenek a vezetőülésben, annyira hátra van döntve a háttámla, hogy alig érik el a kormányt. Sokan hanyagul kilökik a könyöküket a lehúzott ablakon, míg mások úgy rászorítják magukat a kormányra, hogy alig kapnak levegőt. Vezetéstechnikai szakértőnk, Gyuri bácsi az alábbi videóban magyarázza el, miért fontos a megfelelő üléspozíció vezetés közben.