A kereskedő viszont azt állítja, hogy a vevői igényekre reagálva, legális úton vette meg az autókat a német cég kínai leányvállalatától a VW-FAW-tól. De miért fogott ilyen megkérdőjelezhető üzleti manőverbe a Volkswagen kereskedő? 
 
A válasz az autók átlagárában keresendő, Németországban egyre drágábbak, míg az öldöklő verseny lefelé nyomja a kínai árakat. Szó szerint szakadék tátong a két piac árazása között, az ID.7 Vizzion 88 százalékkal drágább (11,8 millió forint helyett 21,9 millió forint) Németországban, mint Kínában, de az ID.3 esetén is hasonló a különbség (6,1 millió forint a kínai ár, 15,3 millió forint a német).  
 
Az ID.6 pedig csak a kínai piacra készülő modell, ami az ID.4 hosszított tengelytávú verziója, de alapjaiban azonos a két modell. Ennek ára Kínában 14 millió forint, míg a kisebb tengelytávú ID.4 16,7 millió forint a német piacon. 
 
Saját autóit akarja bezúzatni a Volkswagen, mert olcsóbban adná egy kereskedő 1
 
Tehát a „nagyobb autót kevesebb pénzért” stratégiát követte a kereskedő, aki az Automobilwoche írása szerint pár módosítással és szoftverfrissítéssel elérte, hogy a forgalomba állítás ne legyen gond a német piacon. 
 
Így a hatóság zöld utat adott, a Volkswagen azonban nem.  

Amikor megpróbálta eladásra hirdetni a járműveket, a Volkswagen közbelépett, és végzést hozott Brudny ellen. Egy későbbi ítéletben a bíróság úgy döntött, hogy a járműveket le kell foglalni, és most a Volkswagen azt akarja, hogy semmisítsék meg őket.

Saját autóit akarja bezúzatni a Volkswagen, mert olcsóbban adná egy kereskedő 2

Bár a gyártó nem kommentálta konkrétan ezt az ügyet, a német hírügynökségek megtudta, hogy a Kínában gyártott Volkswagen modellek eltérnek az Európában eladásra szánt modellektől, és bizonyos törvényi előírások, például az automatikus segélyhívó rendszer, hiányoznak belőlük.

A kereskedő azt állítja, hogy mivel legálisan hozta be a járműveket, és megkapta a német hatóságok jóváhagyását, nem lehet probléma. A Kínában gyártott járművek jelenleg olcsók, köszönhetően az alacsony gyártási költségeknek és a kínai piacon nemrégiben lezajlott árháborúnak. Emiatt a kereskedő úgy véli, hogy versenyképes áron tudja értékesíteni ezeket a járműveket, annak ellenére, hogy a Németországba való behozatalukkal kapcsolatban felmerült valamennyi költség.

Saját autóit akarja bezúzatni a Volkswagen, mert olcsóbban adná egy kereskedő 3

A kereskedő Gregory Brudny úgy érzi, hogy a Volkswagen megpróbál példát statuálni vele, hogy másokat is elrettentsen a kínai gyártású járművek importálásától. A Futurezone jelentése szerint a kereskedő jelenleg havi 8000 eurót (3 millió forint) fizet a tárolási költségekre, és járművenként 15 000 euróba (5,7 millió forint) fog kerülni a járművek megsemmisítése, ha a bíróság erre kötelezi.