Amikor megpróbálta eladásra hirdetni a járműveket, a Volkswagen közbelépett, és végzést hozott Brudny ellen. Egy későbbi ítéletben a bíróság úgy döntött, hogy a járműveket le kell foglalni, és most a Volkswagen azt akarja, hogy semmisítsék meg őket.
Bár a gyártó nem kommentálta konkrétan ezt az ügyet, a német hírügynökségek megtudta, hogy a Kínában gyártott Volkswagen modellek eltérnek az Európában eladásra szánt modellektől, és bizonyos törvényi előírások, például az automatikus segélyhívó rendszer, hiányoznak belőlük.
A kereskedő azt állítja, hogy mivel legálisan hozta be a járműveket, és megkapta a német hatóságok jóváhagyását, nem lehet probléma. A Kínában gyártott járművek jelenleg olcsók, köszönhetően az alacsony gyártási költségeknek és a kínai piacon nemrégiben lezajlott árháborúnak. Emiatt a kereskedő úgy véli, hogy versenyképes áron tudja értékesíteni ezeket a járműveket, annak ellenére, hogy a Németországba való behozatalukkal kapcsolatban felmerült valamennyi költség.
A kereskedő Gregory Brudny úgy érzi, hogy a Volkswagen megpróbál példát statuálni vele, hogy másokat is elrettentsen a kínai gyártású járművek importálásától. A Futurezone jelentése szerint a kereskedő jelenleg havi 8000 eurót (3 millió forint) fizet a tárolási költségekre, és járművenként 15 000 euróba (5,7 millió forint) fog kerülni a járművek megsemmisítése, ha a bíróság erre kötelezi.