Nem változtatott az irányon a Nissan, így ahogyan az előző generációs, úgy az Interstar legújabb változata is a Renaulttal közösen került kifejlesztésre. Mint ismeretes, a francia gyártó tavaly mutatta be megújult áruszállítóját, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség nagyobbik japán tagja pedig lényegében ezt a változtatást követte le újdonságukkal.

A vadonatúj Interstar radikális irányváltást képvisel a dizájnban az előző generációhoz képest. Az egyik legkarakteresebb része maga a homlokfal. A C-alakú, LED-technológiás fényszórói közötti űrt olyan hűtőmaszk tölti ki, amely hosszanti lamellákkal van ellátva, ráadásul a fényszórók alatt ezt a „bordázatot” krómhatású bevonattal látták el. Így jóval keletiesebb lett a külseje, mivel a hosszanti lamellák és az ezüstös csillogás együttesen a japán szamurájok páncélzatát idézi meg. Kétségtelenül vagány.

A méretekkel kapcsolatban elmondható, hogy az L1-es variáns kikerül a kínálatból. Ezentúl csak L2-es és L3-as verzióban lesz kapható. Ez azt jelenti, hogy 5,68 méter, illetve 6,31 méter hosszú változatban gördülhet le a gyártósorról. A normál tetős 2,5 méter (H2), míg a magas tetős 2,75 méter magas (H3). A zárt áruszállítós kivitel mellett platós, illetve fülke-alvázas kivitelben lesz elérhető. Az újdonság az előző generációs változathoz képest 20 százalékkal kisebb légellenállással (SCx), mindemellett 40 milliméterrel szélesebb oldalajtóval, valamint 100 milliméterrel hosszabb raktérrel rendelkezik.

A raktér a jármű hosszától és magasságtól függően 10,8–22 köbméteres lehet. A bemutatón felvillantak ugyanakkor olyan változatok is, amelyekben két üléssor van. Ezekben is akad ugyanakkor valamennyi hely a rakománynak.

Vagány hűtőmaszkkal újít a Nissan nagy furgonja 1

A belső tér kialakításánál figyelembe vették az előző generációval kapcsolatos visszajelzéseket. Éppen ezért időtállóbb üléshuzatokat alkalmaztak, a kényelmesebb munkavégzés érdekében pedig a fűthető ülések és a fűthető szélvédő is elérhető az extrák között. A műszerfal megegyezik az új Masteréval, ennek köszönhetően jóval kecsesebb, lágyabb vonalvezetéssel rendelkezik. A kormánykeréktől jobbra pedig beépítettek egy 25 centiméter átmérőjű digitális kijelzőt a multimédia, illetve az infotainment-rendszer kezelésére.

Ez az első nagy méretű furgon a márkánál, amely elektromos változatban is készül. Az Interstar-e néven futó modellváltozat 40 kWh és 87 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal választható. Előbbivel 200, utóbbival 460 kilométer tehető meg egy feltöltéssel. Ezek az értékek egyébként némileg eltérnek attól, amit az elektromos Masterrel kapcsolatban kommunikáltak, hiszen ott 180 és 410 kilométeres WLTP-ciklus szerinti hatótávot tettek közzé még tavaly novemberben, holott a két modell hajtáslánca megegyezik. Töltése DC- és AC-töltővel is végezhető, utóbbi körülbelül 4 órát vesz igénybe.

Vagány hűtőmaszkkal újít a Nissan nagy furgonja 2

Vagány hűtőmaszkkal újít a Nissan nagy furgonja 3

A belső égésű változat mozgatásáról pedig 2.0 literes dízelmotor gondoskodik. A megújult Renault Masterrel megosztott erőforrás négyféle – 105, 130, 150 és 170 lóerő – teljesítményszinten érhető el. Hatfokozatú, kézi váltóval, illetve kilencfokozatú, automata váltóval egyaránt társítható. Az elektromos verziónál 130 vagy 143 lóerős villanymotor közül kell választani. Érdekesség, hogy a Nissan nem választotta be az elérhető hajtásláncok közé a hidrogén-üzemanyagcellás megoldást.

A jövendőbeli üzemeltetők többféle teherbírású változat közül választhatnak: a belső égésűnél 2 tonnás, az elektromosnál pedig 1,6 tonnás maximális teherbírással számolhatnak. A vontatási kapacitás pedig mindkét hajtás esetén 2500 kilogramm. Javult a manőverezési képesség is, a gyári tájékoztatás szerint az új Interstar 1,5 méterrel kisebb fordulókörrel büszkélkedhet. Alapfelszereltségként intelligens vészfékező rendszerrel, éberségfigyelő asszisztenssel, valamint gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel is ellátják a modellt. Extraként pedig többek között utánfutó-stabilizáló asszisztens is elérhető.

Vagány hűtőmaszkkal újít a Nissan nagy furgonja 4

Az Interstar 5 év vagy 160 000 kilométeres sztenderd Nissan garanciával rendelkezik, az elektromos változathoz pedig 8 év vagy 160 ezer kilométeres garanciát biztosítanak.

Az újdonság várhatóan 2024 első felében jelenik meg az utakon.