Az autóipari mérnökökben és a NASA kutatóiban vannak közös vonások. Mindkét csoport a súlycsökkentést szem előtt tartva fejleszt, a könnyű alkatrészek javítják az autók vezethetőségét, ha pedig a Föld gravitációs teréből szökne az ember, akkor is jó az alacsony tömeg.
Autóinknál a rugózatlan tömeg csökkentése kiváltképp fontos, ez alatt minden olyan alkatrészt értünk, ami a futómű rugója és a talaj között van (a tengelyek, féltengelyek, a felni és a gumik, fékrendszer). Ebben a csoportban a féktárcsa jelentős tömeget képvisel, így két szempontból is kihívást jelent.
Könnyűnek, de hatékonynak kell lennie, ami a klasszikus féktárcsa konstrukcióval egy igazi ellentmondás, hiszen a nagyobb teljesítményhez nagyobb tárcsa kell, ami a tömeg növekedésével jár. Ezzel nő a hőleadás is, ezért van szinte minden autón belső hűtésű tárcsa, amiben bőven van fém.
Megoldás lehet a karbon-kerámia tárcsák alkalmazása, de ezek pokoli drágák, és leginkább versenypályára valók. Itt jön a képbe a NASA technológiát alkalmazó Orbis Brakes megoldása, ami a belső hűtésű tárcsa trükkös újragondolása.
A hagyományos konstrukciónál a levegő a tárcsa belső köre mentén lép be a tárcsafalak közé és a centrifugális erő hatására, felgyorsulva lép ki a kerület mentén. Az Orbis fejlesztésénél viszont csak egy véknyabb tárcsát találunk, akárcsak a motorkerékároknál. Ennek alakja, valamint a másik oldalon nyílásban végződő hűtőárkai segítik elő a meleg levegő gyors elvezetését. Ezek az árkok több mint 30%-kal növelik a léghűtéshez rendelkezésre álló felületet, és tovább csökkentik a tárcsa súlyát.
Ígéretük szerint olyan fékeket dobnak piacra, amelyek ugyanolyan jól teljesítenek, mint egy szuperautó fékjei, de az ár töredékéért. „Az Orbis fék átlagosan 50%-kal könnyebb, mint a hagyományos öntöttvas fékek, így a gyártásukhoz szükséges energia a felére csökken, és az egész ellátási lánc károsanyag-kibocsátása is alacsonyabb lesz.”
A tesztelés jelenleg is tart, a beérkező információk alapján pedig több verzió is készül a konstrukcióból, a LightWave a rotorokat könnyű féknyereggel kombinálja, a CarbonWave pedig kizárólag elektromos járművekhez készül.
Mindegyik modell súlya körülbelül fele a hagyományos rotorokénak, miközben drasztikusan javul a fékteljesítmény. Az összes fék az Egyesült Államokban készül majd.