Régi repülőgépek újrahasznosított alumíniumpaneljeiből állítaná elő az elektromos autók akkumulátorházát egy szingapúri startup vállalat, a Nandina REM. Ez mindkét iparág számára előnyt hozhat, hiszen becslések szerint a következő évtizedben a háromszorosára nő és ezzel várhatóan a húszezret is meghaladja a légi forgalomból kivont repülők száma – írja a Bloomberg.
A Nandina REM – mely az eljárásra saját módszert fejlesztett ki – azzal kalkulál, hogy azoknak a repülőgépek szétbontásával, amiket 2030 és 2035 között fognak leállítani, mintegy ötvenmillió villanyautó akkumulátorháza készülhet el. Annak lehetőségét is vizsgálja a cég, hogyan lehetne műanyagokat és más anyagokat hasznosítani a villanyautó-iparban.
Körülbelül 30 napba telik egy leselejtezett repülőgép szétszedése, míg maga a folyamat, amiből leginkább alumínium és réz nyerhető ki, nagyjából két hónapot vesz igénybe. A Boeing 767-es három példányán már ki is próbálták a metódust, az eddigi tapasztalatok alapján az egyébként kiemelkedő minőségű anyagok 90 százaléka újrahasznosítható vagy újrafeldolgozható.
Jelenleg 8000 darab forgalomból kivont repülőgépet tartanak nyilván világszerte, ebből 40-et még az év vége előtt újrahasznosítanának.