Az elmúlt hónapok sikeres tesztjeit követően új fegyvert kap a holland rendőrség: a közúti teljesítménymérő-padok segítségével a hatóságok hatékonyabban léphetnek fel a nagy teljesítményű és nagy sebességű elektromos kerékpárokkal szemben.
Mint az a rendőrség közleményéből kiderült, országszerte összesen 247 teljesítménymérő-padot vetnek be, ezzel nyugdíjazva a legalább 15 éve használt, jelenlegi eszközöket. Az Electrek cikke szerint a padok ugyanúgy működnek, mint az autók vagy a motorok esetében, annyi a különbség, hogy ezek számottevően kisebbek.
Az ellenőrzést végző rendőr a gépbe rögzíti az első kereket, majd a kerékpár hajtása közben vizsgálja, mikor áll le a motor. Közben kétféle beállítás közül lehet választani a mérőpadon, így a segédmotoros kerékpárok és a könnyű mopedek, robogók esetében is ellenőrizhető a maximális sebesség.
Az európai előírások értelmében az elektromos kerékpárok 250 W-os teljesítményig, valamint – az elektromos rásegítséggel együtt – 25 km/órás sebességig minősülnek kerékpárnak. Korszerűsítő intézkedését azzal magyarázza a rendőrség, hogy az elmúlt időszakban lényegesen több olyan elektromos kerékpárral találkoztak, amiken nem engedélyezett, főleg szoftveres módosításokat végeztek teljesítménynövelés céljából.
Szabálysértés esetén 290 eurós, azaz körülbelül 110 ezer forintos pénzbírság szabható ki, de amennyiben többször előfordul a kihágás, a rendőrség akár el is kobozhatja a villanybiciklit.