A 2023 novemberében bevezetett, új generációs Porsche Panamera azzal az ígérettel lépett színre, hogy idővel négy különböző plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető. Akkor a Turbo E-Hybrid indította a sort, V8-as motorral, most pedig itt van a fennmaradó háromból kettő, ami igazából úgy kettő, hogy három.

Típusból ugyanis valóban három van, míg hajtásláncból csak kettő: a trükk, hogy a gyengébbik verzió a nyújtott karosszériás Executive kivitelhez is társítható. Ez egyben azt is jelenti, hogy még adósunk maradt a Porsche egy negyedik variánssal – ha tippelnünk kell, az a Turbo E-Hybrid növelt teljesítményű verziója lesz, de majd meglátjuk.

Új motorok a legnagyobb Porschében 1
    4 E-Hybrid 4 E-Hybrid Executive 4S E-Hybrid Turbo E-Hybrid
Benzinmotor max. teljesítménye kW / LE 224 / 304 224 / 304 260 / 353 382 / 519
Villanymotor max. teljesítménye kW / LE 140 / 190 140 / 190 140 / 190 140 / 190
Max. rendszerteljesítmény kW / LE 346 / 470 346 / 470 400 / 544 500 / 680
Benzinmotor max. forgatónyomatéka Nm n.a. n.a. n.a. 770
Villanymotor max. forgatónyomatéka Nm 490 490 490 450
Max. rendszernyomaték Nm 650 650 750 930
Gyorsulás, 0-100 km/óra mp 4,1 4,1 3,7 3,2
Végsebesség km/óra 280 280 290 315
Induló bruttó ár, Németország Euro 123 400 134 400 138 200 192 500
Induló bruttó ár (becslés) Ft 46 892 000 51 072 000 52 516 000 73 150 000
Elektromos hatótávolság, WLTP km 96 96 96 (?) 91
Akkumulátor bruttó kapacitása kWh 25,9 25,9 25,9 25,9

Új motorok a legnagyobb Porschében 19

Az új hibridekben az a 2,9 literes, V6-os biturbó benzinmotor dolgozik, amelyik a nem villamosított Panamera alapmodelleket is hajtja. A kisebb erőforrásokhoz ugyanaz a villanymotor, és ugyanaz a 25,9 kWh-ás akkumulátor társul, mint a Turbo modellben, és mivel a 11 kW-os fedélzeti töltő is megegyezik, a töltés időtartama ugyanúgy 2 óra 39 perc, mint a jelenlegi csúcsmodell esetében.

A hathengeres E-Hybrid Panamerák minden esetben elektromos üzemben indulnak el, a Hybrid üzem magától csak egy bizonyos töltöttségi szint alatt kapcsol be. Ez egyébként helyzetfüggő: a vezérlés figyelembe veszi a környezetet, illetve a betáplált útvonalat, és annak ismeretében dönt arról, hogy melyik erőforrást működtesse.

Új motorok a legnagyobb Porschében 20

Extra tágas az Executive változat

Van töltő és töltésmegtartó üzemmód, valamint természetesen sport és sport+ is; ezek 20, illetve 30%-os töltöttségig használhatók.

Alapfelszerelés a kétkamrás légrugó, opciós az ezt kerekenként szabályozó Porsche Active Ride funkció, amely aktív oldaldőlés-, ágaskodás- és térdeplés-szabályozást valósít meg.

A Panamera 4 E-Hybrid 19, a 4S E-Hybrid 20 colos keréktárcsákon gördül, illetve 21 colosokon, ha karbon kerámia fékeket kérünk. További opció a hátsókerék-kormányzás, a távvezérelt parkolórobot, vagy az utasoldali kijelző. A kis hibridek autók már rendelhetők, az ügyfelek az év második negyedében vehetik át autójukat.