A 2023 novemberében bevezetett, új generációs Porsche Panamera azzal az ígérettel lépett színre, hogy idővel négy különböző plug-in hibrid kivitelben lesz elérhető. Akkor a Turbo E-Hybrid indította a sort, V8-as motorral, most pedig itt van a fennmaradó háromból kettő, ami igazából úgy kettő, hogy három.
Típusból ugyanis valóban három van, míg hajtásláncból csak kettő: a trükk, hogy a gyengébbik verzió a nyújtott karosszériás Executive kivitelhez is társítható. Ez egyben azt is jelenti, hogy még adósunk maradt a Porsche egy negyedik variánssal – ha tippelnünk kell, az a Turbo E-Hybrid növelt teljesítményű verziója lesz, de majd meglátjuk.
4 E-Hybrid | 4 E-Hybrid Executive | 4S E-Hybrid | Turbo E-Hybrid | ||
Benzinmotor max. teljesítménye | kW / LE | 224 / 304 | 224 / 304 | 260 / 353 | 382 / 519 |
Villanymotor max. teljesítménye | kW / LE | 140 / 190 | 140 / 190 | 140 / 190 | 140 / 190 |
Max. rendszerteljesítmény | kW / LE | 346 / 470 | 346 / 470 | 400 / 544 | 500 / 680 |
Benzinmotor max. forgatónyomatéka | Nm | n.a. | n.a. | n.a. | 770 |
Villanymotor max. forgatónyomatéka | Nm | 490 | 490 | 490 | 450 |
Max. rendszernyomaték | Nm | 650 | 650 | 750 | 930 |
Gyorsulás, 0-100 km/óra | mp | 4,1 | 4,1 | 3,7 | 3,2 |
Végsebesség | km/óra | 280 | 280 | 290 | 315 |
Induló bruttó ár, Németország | Euro | 123 400 | 134 400 | 138 200 | 192 500 |
Induló bruttó ár (becslés) | Ft | 46 892 000 | 51 072 000 | 52 516 000 | 73 150 000 |
Elektromos hatótávolság, WLTP | km | 96 | 96 | 96 (?) | 91 |
Akkumulátor bruttó kapacitása | kWh | 25,9 | 25,9 | 25,9 | 25,9 |
Az új hibridekben az a 2,9 literes, V6-os biturbó benzinmotor dolgozik, amelyik a nem villamosított Panamera alapmodelleket is hajtja. A kisebb erőforrásokhoz ugyanaz a villanymotor, és ugyanaz a 25,9 kWh-ás akkumulátor társul, mint a Turbo modellben, és mivel a 11 kW-os fedélzeti töltő is megegyezik, a töltés időtartama ugyanúgy 2 óra 39 perc, mint a jelenlegi csúcsmodell esetében.
A hathengeres E-Hybrid Panamerák minden esetben elektromos üzemben indulnak el, a Hybrid üzem magától csak egy bizonyos töltöttségi szint alatt kapcsol be. Ez egyébként helyzetfüggő: a vezérlés figyelembe veszi a környezetet, illetve a betáplált útvonalat, és annak ismeretében dönt arról, hogy melyik erőforrást működtesse.
Van töltő és töltésmegtartó üzemmód, valamint természetesen sport és sport+ is; ezek 20, illetve 30%-os töltöttségig használhatók.
Alapfelszerelés a kétkamrás légrugó, opciós az ezt kerekenként szabályozó Porsche Active Ride funkció, amely aktív oldaldőlés-, ágaskodás- és térdeplés-szabályozást valósít meg.
A Panamera 4 E-Hybrid 19, a 4S E-Hybrid 20 colos keréktárcsákon gördül, illetve 21 colosokon, ha karbon kerámia fékeket kérünk. További opció a hátsókerék-kormányzás, a távvezérelt parkolórobot, vagy az utasoldali kijelző. A kis hibridek autók már rendelhetők, az ügyfelek az év második negyedében vehetik át autójukat.