Mint azt korábban a Vezess megírta, annak ellenére, hogy mindössze alig néhány hónappal ezelőtt, sokéves várakozás követően mutatkozott be a Tesla Cybertruck, máris egyre több a probléma merül fel a típussal kapcsolatban. Bár korábban úgy tűnt, csak a madárürülékre érzékeny az egyedi formatervezésű, korábban golyóállónak kikiáltott pick-up, az elmúlt időszakban arra kezdtek el panaszkodni a tulajdonosok, hogy rozsdásodás nyomait fedezték fel a karosszérián, noha az elvileg rozsdamentes.
A korrózióval kapcsolatos riadalmakra Wes Morrill, a Cybertruck vezető mérnöke reagált az X-en, vagyis a korábban Twitterként ismert, majd a Tesla-vezérigazgató Elon Musk által megvásárolt közösségi platformon, amit a Benzinga szúrt ki. Mindenekelőtt azt tisztázta a bejegyzésében Morrill, hogy „csupán” felületi rozsdáról van szó, amire a szabad ég alatt tartva hajlamos a karosszéria, de könnyen tisztítható. Két tisztítószert is ajánlott, amik „könnyen fellazítják”, majd letörölhetővé teszik a korróziót.
Good myth busting. Stainless is reactive and free iron that sits on it will rust. It's surface contamination only and can be cleaned off easily. Bar Keeper's Friend used here works well, citrisurf77 can also loosen the deposit and simply wipe it off. If anything stubborn use a… https://t.co/HD3Xeo0inH
— Wes (@wmorrill3) February 16, 2024
Morrill arra is kitért, hogy a javasolt tisztítási eljárás bármikor megismételhető, de nem kötelező. „A vas addig oxidálódik, amíg marad szabad vasfelület az átalakuláshoz. A folyamat során korrózió keletkezik, ami a felületen jelenik meg. Bármikor le lehet takarítani, de akit nem zavar, annak nem kell” – magyarázta a szakember, továbbá hangsúlyozta, hogy a karosszéria alapszerkezetét nem érinti a rozsdásodás.
Korábban a Tesla azzal érvelt a szögletes fazonú pick-up mellett, hogy a rozsdamentes acél tartósabbá teszi a karosszériát, miközben gyakorlatilag minimálisra csökkenti annak esélyét, hogy horpadások, sérülések keletkezzenek rajta. Használati útmutatójában azonban azt is megjegyzi a gyártó, hogy idővel a színével együtt a karosszéria fényvisszaverő tulajdonságai is megváltozhatnak. A dokumentumban arra szintén felhívják a tulajdonosok figyelmét, hogy a maró anyagokat, mint amilyen a zsír, az olaj, a madárürülék vagy a rovartetemek, azonnal el kell távolítani róla.
Létezik garancia is, de amire kellene, arra nem jó
Érdekes részletekre bukkanhatunk a Tesla Cybertruck garanciális feltételei között is. Alapjában véve a karosszériára négy évig vagy 50 ezer mérföldig, azaz körülbelül 80 ezer kilométerig, míg az akkumulátorra és a hajtásláncra nyolc évig vagy 150 ezer mérföldig, azaz több mint 240 ezer kilométerig érvényes a garancia. A rozsdára azonban más feltételek vonatkoznak.
Még ha korlátozottan is, de létezik futásteljesítménytől független, 12 hónapos rozsdagarancia. Amennyiben viszont nem anyag- vagy gyártási hiba a korrózió kiváltó oka, a tulajdonosok zsákutcában találják magukat. A kivételeket annál hosszabban sorolja a Tesla, ugyanis azok között említi a vegyi és/vagy maró hatású anyagokat (zsír, olaj, madárürülék, fagyanta, rovartetemek, kátrányfoltok, útszóró só stb.), valamint az Isten vagy a természet cselekedeteiből, tűzből, valamint a nem megfelelő tárolásból eredő károkat – magyarán, abban az esetben is patthelyzetről beszélhetünk, ha a Cybertruck nem bírja az esőt.