Mint azt korábban a Vezess megírta, annak ellenére, hogy mindössze alig néhány hónappal ezelőtt, sokéves várakozás követően mutatkozott be a Tesla Cybertruck, máris egyre több a probléma merül fel a típussal kapcsolatban. Bár korábban úgy tűnt, csak a madárürülékre érzékeny az egyedi formatervezésű, korábban golyóállónak kikiáltott pick-up, az elmúlt időszakban arra kezdtek el panaszkodni a tulajdonosok, hogy rozsdásodás nyomait fedezték fel a karosszérián, noha az elvileg rozsdamentes.

A korrózióval kapcsolatos riadalmakra Wes Morrill, a Cybertruck vezető mérnöke reagált az X-en, vagyis a korábban Twitterként ismert, majd a Tesla-vezérigazgató Elon Musk által megvásárolt közösségi platformon, amit a Benzinga szúrt ki. Mindenekelőtt azt tisztázta a bejegyzésében Morrill, hogy „csupán” felületi rozsdáról van szó, amire a szabad ég alatt tartva hajlamos a karosszéria, de könnyen tisztítható. Két tisztítószert is ajánlott, amik „könnyen fellazítják”, majd letörölhetővé teszik a korróziót.

Morrill arra is kitért, hogy a javasolt tisztítási eljárás bármikor megismételhető, de nem kötelező. „A vas addig oxidálódik, amíg marad szabad vasfelület az átalakuláshoz. A folyamat során korrózió keletkezik, ami a felületen jelenik meg. Bármikor le lehet takarítani, de akit nem zavar, annak nem kell” – magyarázta a szakember, továbbá hangsúlyozta, hogy a karosszéria alapszerkezetét nem érinti a rozsdásodás.

Korábban a Tesla azzal érvelt a szögletes fazonú pick-up mellett, hogy a rozsdamentes acél tartósabbá teszi a karosszériát, miközben gyakorlatilag minimálisra csökkenti annak esélyét, hogy horpadások, sérülések keletkezzenek rajta. Használati útmutatójában azonban azt is megjegyzi a gyártó, hogy idővel a színével együtt a karosszéria fényvisszaverő tulajdonságai is megváltozhatnak. A dokumentumban arra szintén felhívják a tulajdonosok figyelmét, hogy a maró anyagokat, mint amilyen a zsír, az olaj, a madárürülék vagy a rovartetemek, azonnal el kell távolítani róla.

Létezik garancia is, de amire kellene, arra nem jó

Érdekes részletekre bukkanhatunk a Tesla Cybertruck garanciális feltételei között is. Alapjában véve a karosszériára négy évig vagy 50 ezer mérföldig, azaz körülbelül 80 ezer kilométerig, míg az akkumulátorra és a hajtásláncra nyolc évig vagy 150 ezer mérföldig, azaz több mint 240 ezer kilométerig érvényes a garancia. A rozsdára azonban más feltételek vonatkoznak.

Még ha korlátozottan is, de létezik futásteljesítménytől független, 12 hónapos rozsdagarancia. Amennyiben viszont nem anyag- vagy gyártási hiba a korrózió kiváltó oka, a tulajdonosok zsákutcában találják magukat. A kivételeket annál hosszabban sorolja a Tesla, ugyanis azok között említi a vegyi és/vagy maró hatású anyagokat (zsír, olaj, madárürülék, fagyanta, rovartetemek, kátrányfoltok, útszóró só stb.), valamint az Isten vagy a természet cselekedeteiből, tűzből, valamint a nem megfelelő tárolásból eredő károkat – magyarán, abban az esetben is patthelyzetről beszélhetünk, ha a Cybertruck nem bírja az esőt.