A Budapesti Közlekedési Központ feltételes, nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz beszerzésére. A tervezett fejlesztésre jelenleg nincs forrás, a BKK mégis előkészítette és elindította a járműbeszerzést, hogy ha megvan a pénzügyi fedezet, elkezdődhessen a gyártás.
Az összesen 160 trolibuszból a tervezett keretmegállapodás értelmében – rendelkezésre álló európai uniós, RRF REPowerE-forrás esetén – az ajánlatkérő BKK összesen 40 (16 szóló és 24 csuklós) jármű megrendelésére vállal kötelezettséget, bízva abban, hogy további 40 trolibusz finanszírozása is biztosítható lesz.
A nyertes ajánlattevőnek olyan járművek gyártását, szállítását, helyszíni próbaüzemének lebonyolítását, illetve az előírt engedélyek beszerzését kell biztosítania, amelyek teljesen alacsony padlósak, légkondicionáltak, valamint a beépített akkumulátoroknak köszönhetően legalább 15 kilométert önjáró üzemmódban, felsővezeték nélkül is képesek megtenni.
Rendelkezésre álló forrás és sikeres közbeszerzési eljárás esetén az első új trolibusz 2025 végén érkezhet meg Budapestre.