A McLaren Artura Spider menetkész tömege 1560 kg, azaz mindössze 62 kilogrammal nehezebb az Artura kupénál. A szénszálas monocoque vázszerkezet nem igényelt külön merevítést, a tetőlemez elvesztése nem csökkentette szilárdságát, így a bő fél mázsa extra elsősorban a motoros mozgatású tetőszerkezet rovására írható.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 1

A keménytető alapértelmezésben szénszálas kompozit panel, de kérhető elektromosan elsötétedő üvegtető is. Ez gombnyomásra a napfény akár 99%-át képes kizárni, és ami ennél is fontosabb, ilyenkor szinte teljesen (96%) visszaveri a sugárzott hőt, megelőzve az utastér szélsőséges átmelegedését.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 73
700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 74

Az egy darabból álló tető 11 másodperc alatt nyitható vagy zárható, akár 50 km/óra sebességig. A folyamatban nyolc villanymotor kap szerepet. Kettő a tetőpanel mozgatásáért, kettő a szénszálas burkolat felemeléséért, illetve visszaeresztéséért felel. Ez a panel felárért fényes, de festetlen karbon kivitelben is rendelhető. További kettő villanymotor az aerodinamikai szerepet betöltő idomokat mozgatja, a hetedik motor a hátsó szélvédőt emeli és süllyeszti, míg az utolsó a szélvédőkerethez reteszeli a tetőt. A nyitás és csukás a tetőkonzolról vagy az indítókulcsról vezérelhető.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 75

A huzat- és dübörgésmentes utazási élmény érdekében módosították a karosszéria áramlástani jellemzőit. A szélvédőkereten speciális peremek terelik a levegőt, a plexivel üvegezett B oszlopok pedig egyben levegőt is irányítanak a motortérbe.

A hajtáslánc benzines elemét áthangolták, a kompakt és kis tömegű (160 kg) V6-os teljesítménye 605 lóerőre nőtt (+20 LE), így a maximális rendszerteljesítmény immár eléri a 700 lóerőt. Különösen a 4000-8500/perc fordulatszám-tartományban lett erősebb a benzinmotor – ezt a módosított hangolást egyébként visszamenőleg a korábbi Artura modellekre is alkalmazzák, méghozzá térítésmentesen. A 720 Nm-es nyomatéki csúcs nem változott.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 76

A kipufogórendszer módosításával (új szelep, rezonátor) tisztább, erőteljesebb kipufogóhangot kaptak – fontos, ha egyszer tető nélkül készülünk élvezni az Arturát.

A nyolcfokozatú sebességváltót átdolgozták a 2025-ös modellévre: felszerelték egy olyan pre-fill rendszerrel, amely már a váltást megelőzően nyomás alá helyezi a hidraulikus rendszert, így akár 25 százalékkal gyorsabban végbemehetnek a kapcsolások, automata és kézi üzemben egyaránt.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 77

A sebességváltóba integrált 95 lóerős, 225 Nm-es villanymotor paraméterei nem változtak. A 7,4 kWh kapacitású, vízhűtéses akku is a régi, a maximális elektromos hatótávolság ugyanakkor 33 kilométerre nőtt. A WLTP vegyes üzemű átlagfogyasztás 4,8 l/100 km, a szabványos CO2-kibocsátás 108 g/km. A teljes hibrid egység (akku és villanymotor) 130 kilogrammot nyom.

Módosították a négyféle üzemmód (elektromos, komfort, sport, versenypálya) közötti váltást, illetve felgyorsították azt a folyamatot, amely előmelegíti a katalizátort, mielőtt beindítaná a belső égésű motort: a folyamat akár 90%-kal rövidebb időt vesz igénybe, ami összességében csökkenti a hajtáslánc károsanyag-kibocsátását.  

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 78

Az Artura Spider álló helyzetből 3,0 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 8,4 mp alatt 200 km/órára; illetve 21,6 mp-ig tart elérni a 300 km/órát. A végsebességet 330 km/órában korlátozták.

Alapfelszerelés a rajtautomatika, új funkció a túlpörgő kerekekkel való rajt lehetősége.

A vezethetőséget nagyban javítja a hajtáslánc merevebb beépítése, a módosított bakok és rögzítések jóvoltából csökkent a motor elmozdulása, javultak a kormányreakciók és az általános precizitás.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 79

Az alapkonstrukciójában változatlan futóművet módosított lengéscsillapítókkal szerelték fel, és mivel a platform ethernetalapú elektromos hálózatát is átdolgozták, így nagyobb adatátviteli sebességre képes, ez az adaptív lengéscsillapítók reakcióidejét is lerövidíti akár 90%-kal.

Megmaradtak a Pirelli speciális jeladós, zajcsillapított abroncsai; a hatalmas karbon-kerámia fékek blokkolásgátló rendszerét áthangolták, így 200 km/óráról most már csupán 124 méter kell, hogy megálljon az Artura (Spider és Coupé kivitelben egyaránt); 100 km/óráról 31 méteren áll meg az autó.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 80

A vezetői környezet nem változott, a puritán kivitelű kormánykeréktől kezdve a dupla digitális kijelzőn át az ívelt pályán mozgatható Clubsport kagylóülésekig. Újdonság viszont a vezeték nélküli telefontöltő, amely fixen, függőlegesen tartja meg a telefont.

Újdonság a holttérfelügyelet és a keresztirányú forgalom észlelése; a jelzőtábla-felismerés és a sávelhagyásra figyelmeztető funkció mostantól alapfelszerelés.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 81

Átdolgozták az opciós kiegészítők és csomagok választékát, így rendelhetők különböző külső és belső karbon alkatrészek, míg a beépített autóemelő mostantól gyorsabban dolgozik. Újak a szériakivitelű keréktárcsák is.

Nagy-Britanniában 221 500 fonttól, azaz 100 millió forinttól indul a McLaren Artura Spider ára. Az új roadster és a szintén megújult kupé már rendelhető, az első autókat 2024 derekától vehetik át az ügyfelek.

700 lóerős roadster ötliteres fogyasztással 82

2025-ös modellévi McLaren Artura Spider és Artura Coupé

Kattints ide az Artura Spider gyári videóinak megtekintéséhez.