Egy fékezés mindössze néhány másodperces, de ha sok van belőle, összesen akár 3-4 perces időveszteséget is okozhat az éppen sérülthöz siető mentősöknek. Ez pedig – bizonyos esetekben – nagyon sokat számít. Ezért nagyon fontos, hogy észrevegyük a megkülönböztető jelzést használó mentőautót és – időben jelezve szándékunkat, a többi közlekedő mozgását is figyelve – utat engedjünk neki. Többek között erről beszél Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője és Őri-Kiss Zsolt mentőgépkocsi-vezető abban a videóban, amellyel a NÚSZ Zrt. immár hatodik közlekedésbiztonsági kampányát indította útjára.
A mentősök egy kivonulást modelleznek, velük együtt ülünk a szirénázó mentőautóban, és látjuk a mentőnek helyesen utat engedő vagy éppen azt kisebb-nagyobb mértékben akadályozó járművek mozgását. Közben a mentőtisztek elemzik a látottakat és hasznos gyakorlati tanácsokkal látják el a közlekedőket arra vonatkozóan, mi a jó és mi a kevésbé jó megoldás ilyen helyzetben.
A mentősöknek mindig az a legnagyobb segítség, ha folyamatosan tudnak haladni. Ez a legfontosabb szempont, akár sérülthöz sietnek (egy mentőautó legfeljebb 30 km/h-val lépheti túl a megengedett sebességet), akár kifejezetten lassan haladnak, hogy a beteget ne érje pluszteher egy hirtelen irányváltással, fékezéssel.
Aki helyet ad a mentősöknek, a betegnek is segít, és így egy kicsit mentővé, bajtárssá válik – összegzi az elmondottakat a két mentős, akik a videóban arról is beszélnek, hogyan tudunk segíteni egy baleset helyszínén, miért fontos, hogy megálljunk, ha nincs még ott profi segítség, és miért haladjunk tovább, ha már nincs ott ránk szükség.