A Tesla Cybetruck a XXI. század eddigi legérdekesebb autója, még akkor is, ha Európában nem lehet kapni. Vagy talán pont azért. Történetének minden mozzanata szédítő, ámulatba ejtő, nevetséges, vagy meghökkentő. Olyan, mint egy jól megírt, guruló stand up comedy. 

Most azért került újra a hírekbe (nem a rozsdamentes acél rozsdásodása miatt), mert egyre több tulajdonos kap egyre hajmeresztőbb hibaüzeneteket. Mintha a gyári tesztek javát egyszerűen kipipálták volna a Teslánál, és a feladatot rábízták az első tulajdonosokra.

Carlos Thomas pár nap alatt például 25 kritikus hibát számolt össze, mindegyikről kapott üzenetet az autótól, és ezeket szép sorban le is fotózta. Volt gond mindennel a magas feszültségű rendszertől kezdve a különleges, kormányoszlop nélküli „steer-by-wire” digitális kormányig. 

Két nap alatt produkált 25 durva hibát az új Tesla 1

Két nap után problémák a hajtáslánccal, csökkentett teljesítmény, sorakoznak a hibák a Cybertruck kijelzőjén

„Ma, miközben a kétnapos Cybertruckomat vezettem, és körülbelül 45 km/órás sebességgel haladtam az úton, a képernyő pirosan villogott, és megjelent a kritikus hiba felirat” – írta Carlos Thomas. „Nem tudtam megörökíteni, mert arra koncentráltam, hogy félreálljak.”

Szerencsénkre egy másik fórumozó, Cyberns éppen a garázsban volt, amikor szintén egy kritikus hibára figyelmeztető üzenet jelent meg a képernyőjén. Így ezt egyszerűbb volt lefotózni, az üzenet nála „Kritikus kormányműhibára” figyelmeztetett.

Két nap alatt produkált 25 durva hibát az új Tesla 2

Ez már egy másik Cybertruck, ami szintén vörös hibaüzenettel szólítja fel a tulajt a megállásra (szerencsére amúgy is garázsbanb állt) a kormánymű hibája miatt

 Előtte egy hosszabb üzenetben még tájékoztatta arról az autó, hogy innen sehova sem fog indulni, mert P állásban rögzíti a menetválasztót a fedélzeti rendszer, mert „a járműben hirtelen leállhat az elektromos hálózat, így elveszítheti  a kormányzást, a hajtást, és lehet, hogy nem tudja behúzni a kéziféket”.

A steer-by-wire, magyarul talán elektronikus kormányzás nagyban hasonlít az autóvezetős, -versenyzős szimulátorok hardvereihez, a gamer-kormányrendszerekhez, hiszen a lényege, hogy kiiktatja a mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és a kormányzott kerekek között, a technológia részleteirők itt írtunk bővebben: 

Bár az új járművek esetében nem ismeretlenek a problémák, ilyen „kritikus” teljes leállással járó meghibásodások ritkán fordulnak elő. A hír közlő Carscoops stábja megkereste a Teslát, de a vállalat nem működtet médiakapcsolatokkal foglalkozó részleget, így az ehhez hasonló aggodalmakra adott válaszai átláthatatlanok és nehezen követhetők.