Alacsony, alig 2,80 méter magas fülkéjének köszönhetően könnyedén elfér egy repülőgép szárnya alatt, ha úgy hozza a szükség. Márpedig, ha egy gépmadár megtankolására van szükség, akkor szinte biztos, hogy egy ilyen speciális Mercedes-Benz eEconic-hoz hasonló üzemanyag-szállító jelenik meg a közelben, hogy gondoskodjanak a kerozin utánpótlásról.
A cikkünk alanyául szolgáló vontató nemrég állt forgalomba stuttgarti repülőtéren. Bár ott sok ilyen feladatot ellátó teherautót használnak, ebből még biztosan nincs sok. Ezt ugyanis teljesen elektromos hajtáslánccal szerelték. A stuttgarti repülőtér célja, hogy 2040-re zéróra csökkentse a nettó károsanyag-kibocsátását. Ebben kiemelt szerep hárul az elektromos járművekre.
Az eEconic hajtásáról két darab, 448 lóerős összteljesítménnyel (330 kW) elektromotor gondoskodik, amely az alvázba épített lítiumion akkumulátorokból nyeri a működéshez szükséges áramot. Amikor ez a 18,50 méter hosszú Mercedes kamion megjelenik, akkor nagyjából 20 percre van szükség ahhoz, hogy teljesen megtankoljanak vele egy repülőt. Mindez a 40 ezer literes tartálynak, valamint az alvázra szerelt nagy teljesítményű, elektromos működtetésű kompresszornak köszönhető.
Egy ilyen járműnél kiemelten fontos, hogy a vezető munkáját ne hátráltassák a holtterek. Éppen ezért az utasülés mellett teli üveges ajtókat építettek be, így a sofőrnek nagyobb rálátása nyílik az eEconic oldalára. A nagyobb biztonság érdekében ötödik generációs vészfék asszisztenssel, valamint oldalvédelmi asszisztenssel is ellátták.
Az 50 tonnás össztömegü Mercedes-Benz eEconic fontos szerepet vállal abban, hogy a repülőgépek az előírt menetrend szerint a levegőbe tudjanak emelkedni.