Első generációs az a Ford Mustang, amelyet egy United Airlines-pilóta vásárolt meg fénykorában, és 2002-ben került a jelenlegi tulajdonosához. Utóbbi nem igazán törődött a kocsival, egy garázs sarkába tolva hagyta, hogy lepje a por a többi kacat között.

Egészen mostanáig. Mert eljött a feltámadás ideje, a tulaj a WD Detailing csapatát bízta meg az autó alapos takarításával. Két évtized elhanyagoltan állás nyomot hagyott, a vastag porréteg mögött megfakult a króm, és a rozsda is megjelent, a beltér pedig szintén nem volt túl acélos állapotban. 

A mesteri szinten pucoló csapat viszont megtette, amit megkövetel a szakma, kívül-belül szisztematikusan távolították el az undorító mértéket öltő kosztengert. A beltérből négy egértetemet sikerült összeszedni, így itt tényleg szükség volt az alapos sikálásra. 

Ford Mustang

Az első generációs Ford Mustang (1964-1973) forradalmasította az autóipart, és meghatározó eleme lett az amerikai autókultúrának. Az autó David Ash és Gale Halderman tervei alapján nyerte el végső formáját. Technikailag a Mustang számos, a Ford Falconból és Fairlane-ből származó alkatrészt használt fel, ezzel csökkentve a fejlesztési költségeket. A Mustang motorválasztéka az évek során jelentősen változott, kezdve az alapmodell 6 hengeres 2,8 literes motorjától a V8-as motorokig, akár 7 literes lökettérfogattal és 335 lóerővel rendelkező Cobra Jet nyolchengeresig.

A nagy kérdés, hogy vajon indul-e? 

Nagyjából két évtized állás után egy apa-fiú szerelőpáros keltette életre a V8-ast, némi üzemanyagrendszer-probléma elhárítása után. A nyolchengeres szépen dohogott, a tulaj pedig készen áll arra, hogy továbbadja a veterán vasat, lányának szánja meglepetésként a diplomaosztóra.