Az Alpine 2023-ban magányosan, senkitől sem fenyegetve, de mást sem veszélyeztetve versenyzett, a 6. helyen zárták a világbajnokságot. A cél természetesen az előrelépés lett volna, de az ellenkezőjét produkálták: a francia gyári csapat a mezőny legrosszabb autójával kezdte meg a 2024-es szezont.
A pocsék formáért ketten az állásukkal is fizettek: a szezonnyitó hétvége során bejelentették, hogy lemondott Matt Harman technikai igazgató és Dirk de Beer aerodinamikai igazgató.
A tavaly nyáron a hirtelen kirúgott Otmar Szafnauer helyére ideiglenesen, az idei évre véglegesen csapatfőnökké kinevezett Bruno Famin Bahreinben még nem nyilatkozott az utódokról, de hétfőre bejelentették az Alpine F1-es csapatának átszervezését, az új vezetőket.
A technikai igazgatói posztot háromfelé osztották, hasonlóan a McLarennél az elmúlt években alkalmazott szisztémához.
Mostantól Joe Burnell a gépészeti-mechanikai, David Weather az aerodinamikai területért, Ciaron Pilbeam pedig a teljesítményért felelős technikai igazgató, mindannyian közvetlenül Famin alá tartoznak. A viry-i motorközpontot – ugyancsak technikai igazgatói beosztásban – Eric Meignan vezeti.
„Az átszervezés mellett döntöttünk, hiszen világosan látszik, hogy a teljesítmény tekintetében nem vagyunk ott, ahol szeretnénk. Itt volt az ideje, hogy szervezeti és személyi szinten is változtassunk. Az új, hárompilléres struktúrában három technikai igazgató felel egy-egy területért, ami jobb munkát, jobb együttműködést hozhat a műszaki részlegek között, valamint hatékonyabban juttathatja a jobb teljesítményt a gyárból a versenypályára” – magyarázta Famin, aki egyben megköszönte Harmon és de Beer munkáját, illetve minden jót kívánt nekik a továbbiakra.