A 2022-es szezonra teljesen új aerodinamikai szabályokat vezettek be a Forma-1-ben, visszatértek az úgynevezett szívóhatásra épülő autók. A változtatástól azt remélték, hogy egyrészt könnyebb lesz követni az elöl haladó versenyzőt, másrészt a potenciális szorosabb csatáktól a versenyzés is jobb lesz.

Úgy tűnik azonban, hogy az új szabályok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, az aerodinamikai mérnökök ugyanis megtalálták a módját, hogy megnehezítsék az üldözők dolgát. Carlos Sainz és Sergio Perez is úgy látja az idénynyitó után, hogy a turbulens levegő idén több gondot okoz majd, mint tavaly.

„Elég kényelmetlen helyzetben voltam. Ha valaki két-három másodperccel követi az előtte haladót, az összes turbulens levegőt megkapja, de se a DRS-ből, se a szélárnyékból nem profitálhat” – magyarázta Sainz, aki emiatt sokat csúszkált.

„Ha egy másodpercen belül, vagy ötön kívül lettem volna, többet ki tudtam volna hozni a kemény gumikból. A két-három másodperc a legrosszabb hely.”

Perez is úgy érzi, idén még nehezebb lesz követni az elöl haladót, különösen akkor, ha az üldöző DRS-távolságon kívülre kerül. „Az olyan helyeken, mint Baku vagy Dzsidda, ez jelentősen befolyásolni fogja a versenyeket. Érdekes lesz” – jósolta a mexikói.