A Forma-1-es Bahreini Nagydíjon ugyan példátlan megbízhatóságról tett tanúbizonyságot a mezőny (egyetlen kieső sem volt a nyitófutamon – a szerk.), azonban többeknek sem volt problémamentes a versenye. A Mercedesek, illetve a motorpartner Williams is szenvedett a túlmelegedő erőforrások miatt, így visszafogott tempóval és motormódok használatával kellett körözniük.
Toto Wolff csapatfőnök bahreini nyilatkozata szerint körönként fél másodpercükbe is kerülhetett ez a probléma, melyet azóta Andrew Shovlin mérnökigazgató is megerősített, valóban tizedekben lenne mérhető a különbség. Egyelőre azonban nincs konkrét válasz, mi okozza a gondokat.
„Jelentősen nagyobb volt a hőmérsékletünk, mint amire számítottunk” – utalt az autókra James Allison technikai igazgató. „Ez a hétvége azok közé tartozott, ahol a lehető legkevesebbet kellett találgatnunk, hiszen ezzel a hűtési szinttel rengeteget mentünk a téli teszteken és a szabadedzéseken is. A futam idején uralkodó külső hőmérsékletet is rendkívül jól megjósoltuk. Minden adott volt, hogy pontos előrejelzésünk legyen az erőforrás hőmérsékletéről.”
Mindezekből mégsem a várt eredmények születtek, mely miatt azóta is megy a fejvakarás a Mercedesnél. „Ezt még nem oldottuk meg” – árulta el Allison, hozzátéve, hogy nagy erőkkel keresik az angliai gyárban is azokat az okokat, amik kibabrálhattak velük. „Jelentős megkönnyebbülés lesz, ha ezt sikerül lezárni és biztosítani, hogy ne történjen meg velünk újra az év során.”
A dzsiddai hétvégén azonban ez még hátráltathatja a Mercedest, Szaúd-Arábiában ráadásul melegebb körülményekre is számíthat a mezőny, mint egy hete Bahreinben.