Először a németországi Nürburgringen (7:07,55), majd a kaliforniai Laguna Seca versenypályán (1:27,87) döntötte meg a közúti villanyautók körrekordját a Porsche Taycan Turbo GT, a valaha volt legerősebb utcai Porsche.
A megnövelt teljesítmény titka, hogy a hátsó tengelyen a Taycan Turbo S 600 amperes inverterével szemben itt 900 amperes egység vezérli a villanymotort. Az inverterben szilícium-karbid félvezetőt alkalmaztak, ami csökkenti a belső veszteségeket. Emellett módosították az erőátvitel áttételét és nyomatéktűrését, így nem okoz gondot, hogy a hajtáslánc rendszernyomatéka eléri az 1340 Nm-t.
A címben is említett 1108 lóerős csúcsteljesítmény brutális, de természetesen nem áll mindig a vezető rendelkezésére. A Taycan Turbo GT alapértelmezésben 580 kW (789 LE) teljesítményre képes. Ebből a 789 lóerőből 1034 lóerő (760 kW) lesz a rajtautomatika aktiválásakor, ezen kívül a motor két másodpercig képes extra teljesítmény kifejtésére anélkül, hogy károsodna. Így éri el a 815 kilowattot, azaz 1108 lóerőt, de ennyi elég is, mert az autónak nagyjából ennyi időre (egészen pontosan 2,3 másodpercre) van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 100 km/órára gyorsuljon.
A Taycan Turbo GT természetesen nem a 0–100-as sprint miatt ment körbe félelmetesen gyorsan a versenypályákon. Egyrészt 75 kilóval könnyebb a Turbo S-nél, amiről számos szénszálas alkatrész (B oszlop borítása, külső tükrök háza, oldalsó küszöbök, kagylóülések váza), a csomagtér motoros mozgatásának elhagyása, valamint egy sor további változtatás gondoskodott. Másrészt a kormány mögötti, jobb oldali fül meghúzására 10 másodpercen át 120 kW (163 LE) extra teljesítményt ad le a motor – ilyet más Taycanok is tudnak, de ott csak 70 kW (95 LE) a hozadék.
Weissach csomag: sokat elvesz, hogy sokat adhasson
Még élesebb lesz a Taycan Turbo GT az opciós Weissach csomag megvásárlásával. Ennek 2,2 másodperc is elég a 0–100 km/órás sprinthez, a végsebessége 290 helyet 305 km/óra. Az extra dinamika részben a csökkentett tömegnek, részben a feljavított aerodinamikai csomagnak köszönhető.
Az előbbi meglehetősen puritánná teszi az autót, cserébe egy utasnyival (70 kg) kisebb a tömege. Törlik a hátsó üléseket, a műszerfalról a Sport Chrono analóg órát, nincsenek padlószőnyegek, csak az egyik oldalon van töltőcsatlakozó, és annak is kézzel kell nyitni a fedelét. Az audiorendszer kevesebb hangszórót alkalmaz, csökkentették a szigetelés mennyiségét, valamint az ablaküvegek is egyediek.
Ami a Weissach csomag aerodinamikai elemeit illeti, módosított első diffúzor, átdolgozott fenéklemez, a karosszériához konzolokon keresztül csatlakozó, fix szénszálas hátsó szárny segíti a stabilitást, a hátsó szárny akár 220 kg leszorítóerőt termel. A Weissach-csomaghoz exkluzív versenysávozást is rendelhetünk, bár ettől sem gyorsabb, sem könnyebb nem lesz az autó.
Karbonhéjas kagylóülések, analóg óra nélküli műszerfal
Az új csúcs-Taycan alapból megkapja a Porsche Active Ride futóművet, ami proaktív módon kontrollálja a karosszéria billenését a hossz- és a kereszttengely mentén, a 21 colos keréktárcsák küllőinek különleges marása egyrészt könnyebbé teszi a tárcsát, másrészt hatékonyabban hűti az alapáras karbon-kerámia fékrendszert, amelyet ide könnyített kivitelben építenek be.
A belső térben a már említett szénszálas kagylóüléseket kapjuk, de felár nélküli opcióként 18 irányban motorosan állítható, memóriás sportülések is kérhetők. A Sport Chrono csomag szintén alapáras.
A Taycan Turbo GT már rendelhető Németországban, bruttó induló ára 240 ezer euró, azaz több mint 90 millió forint. Mivel kifejezetten versenyhangolású autóról van szó, a tulajdonosokat aligha mozgatja meg, de azért jó tudni, hogy a maximális hatótávolság 555 kilométer.