Alkalmi villanásai ugyan voltak, de a Renault által 2016-ra újra gyári alakulattá emelt, 2021 óta Alpine-ként szereplő enstone-i csapat az elmúlt években sosem tudott kikecmeregni a középmezőnyből, 2024-re pedig – szégyenszemre – egyenesen a rajtrács végére csúszott vissza.

A szezonnyitó Bahreini Nagydíjra Esteban Ocon és Pierre Gasly a rajtrács végére kvalifikált, és erőből, mások problémái nélkül a 19-20. helyen is futottak volna be, persze a 17-18. pozíciót sem tehették ki az ablakba.

A Szaúd-arábiai Nagydíj hajszállal jobban sikerült, Gasly ugyan műszaki hiba miatt az első körben búcsúzott, de Ocon négy másik versenyzőt megelőzve a 13. pozícióban zárt.

Gyári alakulatként persze ez édeskevés, de egyelőre ennyit tud az idei modell, az A524-es. Mostanra nyílt titok, hogy amellett, hogy a Renault-erőforrás talán a mezőny leggyengébbje, az autó is 10-11 kg-mal túlsúlyos, pedig a festetlen karbonfelületek alkalmazásával is igyekeztek spórolni, amennyit lehet.

A nézők számára talán meglepő volt ez a visszaesés, de Ocon nemrég elárulta, hogy a csapatnál már tavaly év végén láthatták, hogy pocsék évkezdésre készülhetnek.

„Tavaly decemberben, a szimulátorban már látszódott. Úgy gondolom, akkor vált világossá számunkra, hogy több probléma is orvoslásra szorul majd. Szóval nagyjából ekkor ismertük fel a bajt” – idézte a francia versenyzőt a RacingNews365.

A cél innen természetesen a visszakapaszkodás, de a helyzetet nehezíti, hogy a tavalyi főnökcserék után az idény kezdete előtt lemondott az addigi technikai igazgató, Matt Harmon, az aerodinamikai főnök, Dirk de Beer, majd a múlt héten jött a hír, hogy a csapatnál Fernando Alonso bajnoki éveiben technikai főnökként dolgozó, az utóbbi években műszaki tanácsadóként tevékenykedő Bob Bell is elhagyja az Alpine-t (utóbbi az Aston Martin kedvéért).

Az alakulat műszaki irányítását azóta átszervezték, de igen komoly munka vár az egész csapatra.

„Úgy gondolom, hogy a teljes év folyamán, lépésről lépésre kell fejlődnünk. Időbe kerül majd, nem lesz gyors javulás. De megvannak a tervek a folyamatos fejlesztésekre, remélhetőleg minden egyes frissítéssel előrébb léphetünk majd” – reménykedett Ocon.

Az Alpine-nál persze szinte csodát kellene tenni, hiszen az összes többi csapat is fejleszt, senki sem áll egy helyben, de talán reményt meríthetnek a McLaren tavalyi példájából, amikor is a wokingi alakulat szintén a mezőny végében kezdte az évet, majd nyárra már a dobogókért küzdöttek.