Az olasz csizmával majdnem pontosan a Föld átellenes pontján fekvő, szintén csizma alakú Új-Zéland a világ földrajzilag, környezetileg egyik legszebb, legsokszínűbb, egyben legérintetlenebb területe. (Ne feledjük, az volt például a Gyűrűk ura-filmek Középföldéje.)
A Déli-szigeten déli végén fekszik a szigetország különösen szépnek tartott tava, a gleccserek által kivájt Manapouri, melyen hamarosan villanyhajó közlekedik majd.
A Vezessen többször írtunk már a svéd Candeláról, mely elektromos hajtású hajóival a terület egyik élenjáró szereplője – ők szállítják majd a vízi járművet a déli féltekére is.
Az új Candela P-12 elektromos szárnyas komp az ország legnagyobb vízerőművét, a Manapouri Erőművet kiszolgáló személyzet és vállalkozók napi szállítását biztosítja, ráadásul az erőműből is nyeri majd a működéséhez szükséges energiát.
A vízi erőművet üzemeltető Meridian Energyvel közös projektben az eddig használt dízelkompokat váltják majd le, évi 240 tonnányi szén-dioxid-kibocsátást kiiktatva.
A komputeres vezérlésű, 25 csomós, azaz 46 km/órás haladásra képes szárnyashajó utazósebességnél kiemelkedik a vízből, ezzel akár 80%-kal csökken az energiaigénye, ráadásul kis érintkezési felületnek köszönhetően 15 cm-nél alacsonyabb hullámokat hagy maga után, így nem pusztán a károsanyag-kibocsátástól, de a fizikai károkozástól is óvja az UNESCO Világörökségbe tartozó tó partvonalát, annak élővilágát.
A hajó 2025 folyamán kerül majd vízre a Manpouri-tavon.