A hétvégén járt Keszthelyen egy rendszeres olvasónk, aki fotókat is küldött, mert olyan kiállításra bukkant a Festetics-kastélyban, amelyre nem számított. A számos veteránautó és hintó mellett volt egy apró jármű, amelyet a készítő csak „gyermekálomként” aposztrofál.
A tatai nagypapa, Petrovics Lőrincz, kezdetben pedálos, majd elektromos és benzinmotoros kisautók készítésével foglalkozott az ötvenes években. Utolsó modellje a képeken látható Petrovics kabrió, amelyből a Keszthelyen kiállított példány az utolsó az országban.
Petrovics Lőrinc 1900-ban Baján született a család tizennyolcadik gyermekeként. Az első világháború végén a szülői háztól elszakadva cséplőgépek bérbeadásával indította első vállalkozását, később vegyeskereskedést nyitott. Mivel fiatal kora óta érdeklődött a műszaki dolgok iránt, 1919-ben vásártolt egy autót.
1933-ban Tatára költözött és itt temetkezési vállalatot alapított. Különös érdeklődést mutatott a gépkocsik iránt, ezért temetéseknél a kegyeleti szállításokat díszhintó mellett autóval is végezték. Az évtizedek során jó néhány típus szolgált a családnál, többek között Citroen, Ford modellek és egy Opel Kapitän, amelyet mi is vezethettünk néhány éve.
1952-ben államosították a cégét, de továbbra is itt dolgozott 1959- ig.
Az első még pedálos autót 1954-ben készítette el, ezt követően két darab elektromos meghajtású, akkumulátoros kiskocsit alkotott, aztán következett a benzines modell, amely egy 50 cm3 -es Berva benzines egységgel volt szerelve.
Petrovics nagypapa a motor leszabályozásával maximum 20km/órás „száguldozást” engedélyezett unokájának a kabrióval. A kabrió keszthelyi kiállításba kerülését Dobos János gyűjtőnek köszönhetjük, ő határozta el, hogy a kiállítás céljából restaurálja az ütött kopott „Petrovics kabriót”.
Petrovics Lőrincz 1969-ben hunyt el betegségben.