Meglepő eredményhirdetéssel zárult a Sport Auto magazin tesztje. Főleg azért, mert az utóbbi években folyton csak azt halljuk, hogy a duplakuplungos automata váltók „lekörözték” az embert: gyorsabban, pontosabban váltanak, mint akár a legjobb pilóták, így a gyorsulás tizedmásodpercekkel javulhat. Be kell látni azonban, hogy a Volkswagen duplakuplungos váltói soha nem tartoztak fajtájuk jeles képviselői közé – állítja a Sport Auto.
Mostanra azért sikerült felszámolni legfőbb gyengéiket, már a Golf R legutóbbi tesztjén feltűnt, hogy sokkal olajozottabban és határozottabban kapcsol a DSG-je. A Golf GTI duplakuplungosa ugyanakkor nem kapta meg maradéktalanul a vonatkozó fejlesztéseket. Igaz, itt is sikerült megszüntetni a túlbuzgóságot és a nem mindig pontosan az adott helyzetnek megfelelő kapcsolásokat, olyan fajta sportosságra azonban nem tett szert, mint ami a Golf R-be épített erőátviteli szerkezetet jellemzi.
Akkor most jobb a manuális, és válasszuk azt? Ellentmondásos. Mert harmonikusabb a DSG-nél, viszont ahhoz képest, hogy sportmodellről van szó, elég hosszú utakon jár, és inkább pontosnak, mint sportosnak mondanánk a megvezetését. Ráadásul, mivel elsőkerék-hajtású a Golf, nem lehet a kapcsolások megfelelő időzítésével befolyásolni a farát. Egyértelmű előnye inkább az a DSG-vel szemben, hogy mindig az adott hangulatának megfelelően tudja kapcsolni az ember. „Ha jókedve van, akkor csuklóból, ha rossz, akkor merev karral, vállból. Másképp fogalmazva: a manuális váltó karmesterpálcát nyom a pilóta kezébe, a DSG csak távirányítót” – állítják a Sport Auto tesztelői.
A részletes (az itt leírtnál részletesebb) összehasonlítás mellett számos izgalmas teszt olvasható a Sport Auto magazin legfrissebb számában:
Például a McLaren 720 S-ről, amely ékes bizonyítéka, hogy a brit cég azon kevés gyártók egyike, akik elszántan küzdenek a sportkocsik fokozatos súlygyarapodása ellen. Hogy nem eredménytelenül, arra az elődjénél könnyebb 750 S az élő bizonyíték.
A Spában megrendezett 24 órás verseny apropóján felajánlotta a magazin munkatársainak a Maserati, hogy a belga versenypályától indulva két MC20-szal leautózhatnak egészen Modenáig. Ugyan, ki az az épeszű ember, aki nemet tudott volna mondani erre? Ők nem tudtak…
Sehol máshol nem lehet olyan jól kitapintani a Porsche pulzusát, mint a Rennsport Reunionon. A világ legnagyobb márkatalálkozója, amely hajdanán szűk körű motorsportünnepnek indult, ma viszont már alkalmanként több mint kilencvenezer Porsche-rajongót és -tulajdonost vonz Laguna Secába, egyedülálló módon hozza egy tető alá a múltat, a jelent és a jövőt. Óriási összehasonlítás olvasható.
Jó munkához idő kell – ez jellemzi a Rodin nevű új-zélandi vállalkozást is, mely 2019-ben fedte fel először az FZERO ötletét. Most újabb mérföldkőhöz érkeztek a kevesebb mint 700 kilós, ellenben közel 1200 lóerős üteggel.
Minden téren gyarapodott a korábbiakhoz képest az AMG GT. Érezhetően nagyobb hangsúlyt fektet a hétköznapi sportosságra, és olyan szívdöglesztően dübörög, ahogy arra csak az affalterbachi sportkocsik képesek. De vajon menettulajdonságok szempontjából is meggyőző a különféle aerodinamikai trükköket bevető kupé?
Az F-Type az utolsó olyan Jaguar, amelyben még belső égésű motor dolgozik. 2025-től teljes kínálatát villamosítja az angol gyártó. Még gyorsan kihasználva az alkalmat, a Sport Auto táncba vitte a Nordschleifén a sportkocsi R75 modellváltozatát.
Régen legfeljebb arra voltak jók a kombik, hogy kivontassák versenypályára a sportkocsikat. Legizmosabb képviselőik azonban ma már pimaszul megfricskázzák a hajdani pályagépeket. Mint például az új Nordschleife-körrekorder, a BMW M3 Touring.
Erről és még rengeteg újdonságról (és régiségről) olvashatnak a legfrissebb Sport Auto magazinban!