Az üzemeiben és karbantartó telephelyein világszerte mintegy 14 ezer embert foglalkoztató Stadler már 80 éve aktív a vasútiparban. A cég számára fontos az innováció, a fenntartható, környezetbarát tömegközlekedés jegyében hidrogénüzemű, helyi emissziómentes vasúti járműveket is fejleszt.

A Stadler 2022-ben mutatta be a FLIRT H2 hidrogénvonatot, melyet előbb Svájcban, majd nemrégiben az Egyesült Államokban, a Colorado állambeli Pueblónál található, egy erre a célra létrehozott tesztgyűrűn tettek próbára. A hidrogénvonat képességeit bizonyítandó, kísérletet tettek arra is, hogy új világrekordot állítsanak fel a tankolás vagy újratöltés nélküli hatótávolság terén.

A FLIRT H2 a Guinness szakemberei felügyelete mellett sikeresen meg is szerezte a hidrogénüzemű személyszállító vonat által megtett leghosszabb, üzemanyag-utántöltés nélküli távolság új rekordját.

A vonat március 20-án este kezdte meg köreit a tesztpályán, és egészen március 22. késő délután futott – természetesen váltott személyzettel. A FLIRT H2 egyetlen tankolással 46 óra alatt 2803 km-t tett meg.

A Stadler hazai üzeme jelentős szerepet játszik a cégcsoport zöldtechnológiájú járműveinek gyártásában, hiszen az akkumulátoros és hidrogénüzemű járművek karosszériáinak nagy része Szolnokon készül. Így a világrekorder vonat is részben a szolnoki kocsiszekrényüzemében készült.

A Stadler korábban már egy másik rekordot is bezsebelt: FLIRT Akku, az akkumulátoros FLIRT modell 2021 decemberében állította fel a leghosszabb, tisztán akkumulátoros üzemmódban, akkumulátoros motorvonattal megtett út világrekordját, 224 kilométert megtéve Németországban.