Ahhoz képest, hogy 2018-ban még a Facebook-oldalát is törölte, vasárnap óta nemcsak a Facebookon, hanem a Meta másik közösségi platformján, az Instagramon is fizetett hirdetéseket futtat a Tesla – szúrta ki a Quartz.

Ezeken a felületeken pillanatnyilag a Model Y-t próbálják népszerűsíteni Elon Muskék, noha korábban a Tesla vezérigazgatója igencsak szkeptikus volt a reklámokat illetően. Az csak még pikánsabbá teszi a hirtelen, egyben éles fordulatot, hogy az amerikai milliárdos az évek során egy harmadik platform, a korábban Twitterként ismertté vált X tulajdonosa lett.

Míg 2019-ben egyetlen fityinget sem költött reklámokra a Tesla, azután, hogy Musk felvásárolta a Twittert, megjelent az egyébként 2003-ban, azaz több mint 20 évvel ezelőtt alapított márka első reklámfilmje. Igaz, abból kimaradt egy-két nem éppen elhanyagolható részlet – erről az alábbi cikkben írtunk részletesen:

Az, hogy a Tesla ekkora elánnal jelent meg a hirdetői piacon – a Facebook és az Instagram mellett a TikTokon és a YouTube-on is –, leginkább azzal magyarázható, hogy bár továbbra is jól áll újautó-eladások tekintetében, a folyamatosan változó árverseny és a csökkenő kereslet gyengített a pozícióján – annyira, hogy már ingyenes próbahónappal próbálnak kedvet csinálni az ügyfeleknek az önvezető rendszerhez.

Mindez a Tesla tőzsdei teljesítményén is meglátszik: az S&P 500 tőzsdeindexen eddig az elektromos autógyártó részvényei teljesítettek a legrosszabbul az idén.