„A BKK szóló és csuklós trolibuszokra kiírt tenderén való induláshoz kötött egymással partneri megállapodást a 130 éves múltra visszatekintő magyar buszgyártó, az Ikarus, és a maga 10%-ot meghaladó globális piaci részesedésével a világ legnagyobb buszgyártója, a Yutong Bus Co. Ltd”- tájékoztatta a Vezesst a magyar autóbuszgyártó pénteken.

A Budapesti Közlekedési Központ által „Trolibusz járműbeszerzés IV. ütem ” néven kiírt nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárás 2025-2027-től esedékes és összesen 160 kisegítő akkumulátoros önjáró képességgel is rendelkező csuklós és szóló trolibusz beszerzését foglalja magában.

A legendás magyar buszgyártó, a közleményben olvashatók szerint „büszke arra, hogy olyan piacvezető partnerekkel tud együttműködni, mint amilyen a Yutong is”. Kiemelték továbbá, hogy a mostani konzorciumi partnerség lehetővé teszi, hogy az összehangolt erőforrásoknak köszönhetően sikeres pályázat esetén a két buszgyártó hatékonyan működjön együtt a projektmegvalósítás érdekében.

Már a frissen összerakott Ikarus 412 trolik is a Zách utcai telephelyen pihennek

Bár az Ikarus korábban trolibuszokat is gyártott Magyarországon, a BKK tenderére való megfeleléshez szükség volt egy olyan nemzetközi partnerre, aki jelenleg is rendelkezik a megfelelő trolibuszgyártási kapacitással, a Yutong örömmel vállalta a partnerségi felkérést.

Trolikkal térhet vissza Budapestre az Ikarus 2

A kínai Yutong valóban a világ legnagyobb és legjelentősebb elektromos autóbuszgyártójának számít. A vállalat eddig több mint 175 ezer darab elektromos autóbuszt adott el. Csak tavaly 36 518 darab villanybuszt értékesítettek, ami a 2022-es esztendőhöz képest 20,93 százalékos növekedésnek számít. A nagyobb eladások között említhető mintegy 800 busz leszállítása Üzbegisztánba, vagy 126 darab villanybusz legyártása Dánia részére.

A Yutong legutóbb márciusban ért el egy jelentős sikert, Varsónak ugyanis a Solaris mellett a kínai cég szállíthat elektromos szóló buszokat. Budapest utoljára az előző évtized közepén vásárolt Ikarus márkájú buszokat a 127V típusú dízelbuszokat képében. Azok ugyanakkor még az ARC buszok alapjaira épültek, technikai értelemben nincs sok közük a székesfehérvári gyártó jelenlegi villanybusz kínálatához.