Yutong TCE12 típusú távolsági buszt helyezett forgalomba a FlixBus angliai alvállalkozója, a Newport Transport. Az újdonság komoly előrelépést jelenthet a környezetvédelem terén, bár megvannak még a maga korlátai. A tervek szerint három hónapon keresztül fogják tesztelni.

A 46 ülőhelyes autóbuszon kerekesszékes utasok is utazhatnak, mindemellett teljes mértékben megfelel a leg. Fedélzetén WC, valamint számos USB-töltőpont áll rendelkezésre. 282 kWh kapacitású akkumulátorát Battersea-ben, valamint Dél-Walesben, a Newport Transport telephelyén fogják tölteni.  Hatótávval kapcsolatos értéket nem tettek közzé, ez a Yutong angliai képviseletének honlapján sincs feltüntetve, de egy feltöltéssel körülbelül 200-220 kilométer képes megtenni kínai források szerint.

Elektromos távolsági buszt tesztelnek 1

A villanyhajtású autóbusszal 352 kilogrammnyi CO2-kibocsátás spórolható meg egy dízelbuszhoz képest egy út során, a fedélzetén utazók tehát biztosak lehetnek abban, hogy olyan buszon utaznak, amely nem ereget a levegőbe üvegházhatású gázokat.

Hogy mi ennek a jelentősége? Nos, az Egyesült Királyság korábban benne volt a top20-ban a világ legnagyobb szén-dioxid kibocsátói között, de becsületére legyen mondva, hogy 2002 óta folyamatosan csökken ez az érték. 20 év alatt körülbelül 230 millióval, 320 tonnára sikerült „letornázni” az éves szén-dioxid kibocsátást. (Összehasonlításul: hazánké 44,35 millió tonna/év a 2022-es adatok szerint).

A FlixBus-nak több mint 60 desztinációja van az Egyesült Királyságban. A társaság 2040-re szeretne karbonsemleges lenni, ezért már több kísérleti példányt is tesztelt, amelyek alkalmasak lehetnek a dízelbuszok kiváltására.

Az elektromos buszokkal azonban nem mindig volt szerencséje. 2018 és 2019 között Franciaországban és Németországban is teszteltek egy BYD C9 típusú elektromos távolsági buszt, azonban több utat is törölni kellett, mert a busz rendelkezésre állása nem volt kifogástalan. Mindez a német, Mannheim és Frankfurt között közlekedő utasok életét keserítette meg igazán.