A Hyundai Motor és a Kia robotikai laboratóriuma közös fejlesztéseként mutatták be a koreai testvérmárkák legújabb robotszolgáját, a DAL-e-t.
A Hyundai-Kia már 2018 óta komoly robotikai programot visz, az előbbi márka három éve a Boston Dynamics többségi tulajdonosa is lett, így egyáltalán nem előzmények nélküli a mostani teherszállító gép.
Az elődökhöz képest persze előrelépést, fejlődést jelent, mind a tervezés, a dizájn, mind a hatékonyság terén. A DAL-e a stabil haladás érdekében lekerekített sarkú hasábformát kapott, a tömegközéppontját pedig az aljába helyezték.
A mozgást a Plug & Drive nevű szisztéma biztosítja: az elektromotor, a futómű, a fékrendszer és a környezeti szenzorok a Hyundai autonóm vezetési fejlesztéseivel párosulnak, így a robot könnyedén azonosítja az esetleges akadályokat, nehéz, szűkös környezetben is magabiztosan, könnyen mozog. A legfeljebb 4,3 km/órás tempóra képes DAL-e-t elsősorban kisebb terhek, csomagok mozgatására kézbesítésére szánják, teherbírása 10 kg.
A leginkább épületeken – szállodák, irodaházak, bevásárlóközpontok – belüli használatra alkalmas robot képes az elektronikus vezérlésű ajtókkal, a liftekkel kommunikálni, a küldemény, rakomány címzettjét pedig arcfelismerő szoftverrel azonosítja – a koreai internetbiztonsági ügynökség szerint 99,9%-os biztonsággal. Miután ezzel megvan, a csomagot a tárolóüregből kitolva kínálja átvételre.
A robotra egy 11,6 colos kijelző is került, melyről leolvasható a gép állapota, a célállomása, emellett animált mimika is megjeleníthető rajta a személyesebb ügyfélélmény érdekében.
A DAL-e elsőként a Hyundaijal és a Kiával partnerségben dolgozó IGIS Asset Management ‘Factorial Seongsu’ nevű, eleve „robotbarátnak” tervezett szöuli okosirodaházában áll szolgálatba néhány héten belül.