Leapfrogging, azaz bakugrás (és nem békaugrás): így nevezik azt a jelenséget, amikor egy kevésbé fejlett társadalom kihagy egy technológiai vagy gazdasági lépcsőfokot, és rögtön a következőre ugrik. Cikkünk összefüggésében arról van szó, hogy Afrika, Latin-Amerika és Délkelet-Ázsia elmaradottabb országaiban, ahol ósdi benzines és dízelautókkal járnak, lehet, hogy a modern, csekély károsanyag-kibocsátású belső égésű motorokat, a hibrideket és társaikat átugorva inkább rögtön a tisztán elektromos járműtechnológiákra lehetne koncentrálni. Hiszen sem a szakismeret, sem a gyártókapacitás, sem az infrastruktúra nem áll rendelkezésre egyikhez sem, ha pedig már építünk, akkor építsünk a jövőnek, ne a jelennek.

Így gondolkodik a Drive Electric kampány is, amely a villanyautók globális elterjedéséért tevékenykedik, és a jelek szerint így gondolkodik az IKEA klímavédelemmel és a szegénységgel foglalkozó filantróp alapítványa is.

Az egyszerűen csak IKEA Foundation néven futó szervezet ugyanis a következő négy év során összesen 100 millió dollárral, azaz 36 milliárd forinttal támogatja a Drive Electric tevékenységeit.

„A fejlődő országokban várhatóan 2050 táján indul meg a járművek iránti kereslet növekedése. Ez különleges lehetőséget jelent a számunkra, hogy tiszta, fenntartható megoldásokat biztosítsunk a számunkra” – mondta Rebecca Fisher, a Drive Electric programigazgatója.

A számítások szerint a belső égésű motorokkal hajtott járművek villanyautókkal történő kiváltása évente több mint 100 milliárd dolláros (36 billió Ft) megtakarítást eredményezhet ezekben a régiókban, mivel megszabadítja őket az üzemanyag importálásával járó költségek terhétől.