Az AlphaTauriba 2023 közepén beültetett Daniel Ricciardót 2024-re is megtartotta az idei évre Visa CashApp RB-re átkeresztelt kisebbik Red Bull-csapat, de a veterán ausztrál egyelőre igen gyengén szerepel, egyre inkább úgy tűnik, hogy a nyolcszoros futamgyőztes ausztrál szavatossága lejárt.

Ricciardo egyelőre nem tud konkrét magyarázatot arra, miért is teljesít sokkal rosszabbul, mint csapattársa, Cunoda Juki, de felmerült benne, hogy talán az autójával, még pontosabban a kasztnijával van valami probléma, ezért azt kérte, adjanak alá újat. Kínára meg is kapja.

„Igen, újra beszéltem erről a csapattal, csak hogy biztosak lehessünk ezt illetően. Máskor is volt már olyan, hogy egy kis különbség volt [a kasztnik között]. Régóta vezetek már az F1-ben, néha lehet eltéréseket találni. Szóval igen, felvetettem ennek a lehetőségét a csapatnak, hogy mielőtt kimondanák, hogy szar vagyok, legalább nézzük meg ezt, hogy kizárhassuk” – idézte a The Race.

Az RB versenyigazgatója, Alan Permane ugyanakkor jelezte, hogy a csapat szerint semmi gond a mostani kasztnival, és inkább csak szerencsés véletlen, hogy Kínára így is, úgy is új tartalékkal készültek, amit így odaadhatnak majd Ricciardónak:

„Nem hiszem, hogy ez lenne a teljesítménybeli különbség mögött, ahogy azt sem szeretnénk, ha a pilóták ki-be ugrálnának a különböző autókba. Pusztán szerencsés véletlen, hogy most készül el egy újabb – Jukinak nincs értelme odaadni, logikus, hogy Daniel kapja meg. De nem azért hozzuk az új kasztnit, mert gond lenne a mostanival, ezt szeretném egyértelművé tenni. Egyszerűen csak kijött a lépés.”

A szakember hozzátette, hogy a kasztnicserén kívül bizonyos változtatásokkal, beállításokkal jobban Ricciardo kedvére hangolhatnák az autót, ám ezektől valószínűleg lassabb is lenne a versenygép, tehát alapvetően a pilótának kellene magára találnia.

„Nem egyszerű ez. A gondjait kezelhetnénk beállításokkal, de nem szerencsés lassabbá tenni az autót. Ügyeltünk arra, hogy ne tegyük kezesebbé, lassabbá. Ideális esetben szépen, lassan haladnánk a beállításokkal, hogy visszanyerje a magabiztosságát, hogy újra a maximális teljesítményt nyújtsa.”

„De semmi nem akadályozza abban, hogy a mostani, leggyorsabb konfigurációjában vezesse az autót, és szerintem ezzel ő is tisztában van. Szóval a mi dolgunk az, hogy a lehető leggyorsabb autót adjuk alá [és nem a legkényelmesebbet] – magyarázta Permane.