Üzembe helyezte azt a robotállomását az Audi Hungaria, ami – a hatékonyságot tovább növelve – a vállalat négyhengeres benzinmotorjainak hengerfejeibe helyezi be a befecskendezőket, írja közleményében a győri cég.
A behelyezést kamerás ellenőrzési előzi meg, továbbá fénykép is készül minden egyes injektorról. Közel 680-an dolgoznak a gyártósorokon, ahol körülbelül félpercenként készül el egy új R4 Otto TSI EVO2 típusú motor. Azzal azonban, hogy automatizálták ezt a folyamatot, eggyel csökkent a manuális, egyben ergonómiai szempontból kedvezőtlen munkahelyek száma.
Egy korábban félautomata munkaállomást is automatizáltak az Audi győri üzemében: a naponta 8 ezer gyújtógyertyát kezelő állomáson egy manipulátor, egy robot és egy csavarozóállomás dolgoznak egy cellában, így a gyújtógyertyák automatizált folyamat során kerülnek a három- és négyhengeres motorokba.
A manipulátor motortípustól függően kiválasztja a gyújtógyertyát, amit előkészít a köztes tárolóba. Ezt követően a robot átveszi a köztes tárolót, a gyertyákat pedig beilleszti a csavarozóállomás orsóiba, mely végül behelyezi és becsavarozza a hengerfejbe a gyújtógyertyát.
A világ egyik legnagyobb motorgyártójaként tartják számon az Audi Hungariát, mely 2023-ban 1 660 425 motort gyártott le, ezek közül 114 058 elektromos hajtás volt.