Piros zászlós megszakítással indult, majd az újraindítás után Max Verstappen vezetésével aratott kettős győzelmet a Red Bull a Forma-1-es Japán Nagydíjon. A háromszoros világbajnok ezzel idei harmadik és pályafutása 57. győzelmét aratta, őt csapattársa, Sergio Pérez kísérte be a célba, míg a dobogó legalsó fokára a ferraris Carlos Sainz állhatott fel.

A dobogósokkal a kilencszeres nagydíjgyőztes korábbi F1-es pilóta, Mark Webber készítette az interjúkat az 53 körös verseny leintése után.

„Nagyon szép versenyünk volt. A kritikus pont az volt, hogy elöl tudunk-e maradni a rajtnál, utána viszont egyre jobbnak érződött az autó a verseny folyamán” – nyilatkozta Verstappen. „Nem tudom, hogy ehhez volt-e bármi közük a pálya fölé megérkező felhőknek, de minden flottul ment. A kerékcserék és a stratégia is működött, ennél jobb nem is lehetett volna.”

„Az előző versenyen volt egy kis megbotlás” – utalt a melbourne-i kiesésére a holland. „Amiatt azonban nagyon boldogok vagyunk, hogy visszatértünk a csúcsra. A rajongók csodálatosak, és a Honda miatt is fantasztikus, hogy itt nyertünk.”

F1: Egyre jobb lett Verstappen autója 2

A Forma-1-es Japán Nagydíj dobogósai (b-j): Sergio Pérez (mexikói, Red Bull, 2.), Max Verstappen (holland, Red Bull, 1.), Carlos Sainz (spanyol, Ferrari, 3.). (Fotó: Peter Fox/Getty Images)

„Jó hétvégét zárt a csapat” – összegezte a gondolatait Pérez. „Mint ilyenkor általában, az újraindítás miatt eléggé nehéz volt ilyen sokáig összpontosítani, de jól sikerült. A második rajtom kicsit jobban is sikerült, mint az első, de ahhoz nem elég jól, hogy elcsípjem Maxot.”

„Később ennek egy kicsit meg is ittuk a levét, mert az első etap folyamán kissé kibillentünk az egyensúlyunkból. Emiatt nem tudtuk életben tartani a gumikat, és ki kellett jönnünk a bokszba, így Lando [Norris] elénk tudott vágni. Ezután nekem is nyomnom kellett a közepes gumikon, de a keményeken már jobban éreztem magamat” – értékelte a versenyét a mexikói.

„Megvan a lendületünk, miközben tavaly itt volt talán a legrosszabb hétvégém. Ebből kiindulva azt gondolom, hogy ha olyan pályákon is erősek leszünk, ahol sok a hasonló, közepesen gyors és gyors kanyar, bárhol erősek lehetünk.”

F1: Egyre jobb lett Verstappen autója 3

Idén eddig minden futamon – már amin elindult – dobogóra állt Sainz. (Fotó: Clive Mason/Getty Images)

„Jó versenyt futottam. Nagyon örülök, mert eléggé gyorsan koptak a gumik, de ahogy megérkeztek a felhők, csökkent a gumikopás. Úgy gondolom, gyorsabb volt az egykiállásos stratégia, de végül kétszer cseréltünk kereket” – summázott az idén harmadjára dobogós Sainz.

„Sok autót meg kellett előznöm, holott Szuzukában nem egyszerű előzni. Ahhoz pedig, hogy az 1-es kanyarra jól kijöjjön a lépés, tökéletesen kell megoldani az utolsó sikánt. Bár minden manőveremet meg tudtam csinálni, nagyon nehéz volt.”

Arra, hogy a kerékcserék után is elérhetőnek tartotta-e a dobogót, így felelt: „Éreztem, hogy benne van a pakliban, ugyanakkor tudtam, hogy nehéz lesz visszaszerezni a harmadik helyet, főleg az alapján, hogy a második etapban mennyire nehezen lehetett legyűrni a Mercedeseket, meg egyáltalán követni őket” – magyarázta a spanyol. „Tudtam, hogy nagyon nagy különbségnek kell kialakulnia ahhoz, hogy megközelítsem Landót és Charles-t, de mivel gyors voltam a kemény gumikon, végül sikerült.”