A Bugatti Veyron alapváltozatát, a 16.4-et 2005 és 2011 között gyártották és mindössze 252 darab gurult ki a molsheimi összeszerelő üzemből. Sajnos ahogy múlik az idő, úgy az olyan tulajok, akik nem múzeumi körülmények között óvják a különleges autót, néha bizony a Valhallába küldenek egy-egy modellt, szóval a darabszám egyre csökken.
Szóval élőben látni a szupersportautók korosodó császárát mindig okot ad az ünneplésre, tehát aki a napokban Budapesten találkozott a vörös-fekete Bugatti Veyron 16.4-es műremekkel, azt most nagyon irigyeljük. A francia rendszámos autó a The Ritz-Carlton szálloda előtt is parkolt, a tulajdonos vélhetően itt szállt meg.
Ha elmúltál már 30, jó eséllyel volt egy Veyron-poszter a szobád falán vagy egy Turbo rágós papír a pénztárcádban, és tudtad, ha őt húzod az autóskártya-pakliból, nyerted a kört.
2005 és 2015 között összesen 450 darab Veyron talált gazdára különböző változatokban. Motorja 8,0 literes, W16-os, négy turbón keresztül lélegző, alapból 1001 lóerős egység, amelynek a csúcsa a Bugatti Veyron Super Sport illetve Grand Sport Vitesse modellbe került, amelyben 1200 lóerőt teljesít.
A Bugatti Veyron 16.4 Super Sport volt sokáig a világ leggyorsabb sorozatgyártású, közúti sportautója 431,072 km/órás végsebességgel.
Mivel a Bugatti Veyront már évek óta nem gyártják, és ahogy cikkünk elején említettük, számos példány az árokban vagy a roncstelepen végezte már, így ebből a sportautóból egyre kevesebb van, és amikor egy-egy példány gazdát cserél, ott bizony az árcédulán igen vastagon fog a ceruza. Manapság 2-3 millió euróért lehet Veyront vásárolni (bőven 900 millió forint felett).