A villanyautózás problémái között már nem a hatótáv a legégetőbb, sok autó képes 4-500 kilométert megtenni egy töltéssel, ami hosszabb utakhoz is bőven elég lehet. Sokkal komolyabb gond, hogy a legfejlettebb villámtöltőkkel is legalább fél óra a 20 százalékról 80 százalékig történő töltés, amivel jó ha 150-200 megtehető kilométert nyerünk (típustól, teljesítménytől, akkumulátortól függően).
Ezen a téren hozhat komoly változást a Geely kínai prémium villanyautó-márkájánál a Zeekr 01-es típusban elsőként bevetett 95 kWh-s CATL Shenxing akkumulátor.
Ennek speciális, gyors töltésre optimalizált celláit 10%-ról 80%-ra mindössze 11 perc és 28 másodperc alatt sikerült feltölteni. Ez a kínai CLTC szabvány szerint 473 km hatótávot jelent, amivel azért épp tovább lehet indulni egy pár perces nyújtózás, vagy gyors kávé után.
Elevated experience with @ZEEKRGlobal’s all-new #ZEEKR001! Unlock 750 km of cruising range with #CATL’s #QilinBattery and superfast charging with our #ShenxingBattery that delivers 256km on a 5-min charge. Hop on NOW! 👇 pic.twitter.com/vCaibaR6kQ
— CATL (@catl_official) March 8, 2024
Persze ehhez kellett combos töltőoszlop is: a Zeekr 600 kW teljesítmény leadására képes V3-as ultratöltője adta az energiát, amelyről az autó 546,4 kW-ot tudott levenni maximálisan, és csak a töltés végére esett le az érték a 250 kW-os tartományba, ami még mindig brutálisan magas. A BMW iX2-es például maximum 135 kW-ot tud felvenni, ha minden körülmény megfelelő.
Egyelőre csak a modell 4WD We változata kapja meg ezt a típusú lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátort, a többi típusba a CATL 100 kWh-s Qilin akkumulátora kerül majd.