A mobiltelefonokról ismert, de egyéb háztartási okoskütyüket is gyártó Xiaomi páros lábbal ugrott bele az autógyártásba. Első modelljük, az SU7 ránézésre egy Porsche Taycan testvére, a legerősebb 673 lóerős Max kivitel pedig teljesítményben is ott van a német rivális nyomában, mindössze 2,78 másodperc alatt éri el a 100 km/órát. Ráadásul az akkumulátorpakk is modern, 800 voltos rendszer kerül a CATL 101 kWh-s Qilin pakk mellé, így 800 kilométert tud megtenni az amúgy elég laza CLTC kínai szabvány szerint.
Az igazán nagy durranás a bevezető ár, ezt a csomagot a benzines Škoda-szinten adják, Kínában mindössze 15 millió a csúcsmodell, a kisebb teljesítményű, 300 lóerős SU7 pedig 11 millió. A vasat pedig ütik, amíg meleg, most a cég részben állami tulajdonú pekingi gyárát is megmutatták egy videón, ahol elvileg 76 másodpercenként születik egy autó:
Ebben az üzemben alig ér élő ember a kocsikhoz, az egész folyamat robotizált, több mint 700 robot dolgozik a gyárban, emberből csupán húsz. Így nincs fennakadás, a termelés ütemterv szerint zajlik, a karosszériaüzemben 381 robot hegeszt és szerel szorgosan, már a kényesebb alkatrészeket is ezek rakják a helyükre. A Xiaomi szerint ezzel kétszer olyan gyorsan tudnak haladni, mint a hagyományos autógyártók.